Mūzikas zvaigznes izliek sevi uz letes

Vai jūs bieži apmeklējat mūzikas veikalus? Vai turpināt pirkt albumus, par spīti krīzei? Vai atceraties pēdējo disku, kuru nopirkāt?

Visticamāk, ka apstiprinoši uz šiem jautājumiem varēs atbildēt tikai nedaudzi veca kaluma melomāni, kuri vēl atceras, kādas izskatījās plates, lentes un kasetes, un kuri ir gatavi par iecienītā mākslinieka jaunāko darbu atdot pēdējo santīmu.

Maksas dāvanu komplekts

Mūsdienu klausītājs lieto mūziku galvenokārt fonā un visbiežāk nemaksā par to. Šeit pie vainas ir nevis finanšu krīze, bet digitālo tehnoloģiju attīstība. Pirātisms internetā novedis pie totālas mūzikas vērtības un intereses par to krišanās – nav nepieciešamas nekādas papildu zināšanas, lai interneta tīklā par velti (un nelikumīgi) lejupielādētu jebkuru albumu. Ko atliek darīt mūziķiem, lai izdzīvotu un tiktu sadzirdēti?

Labākais veids, kā likt melomāniem nomainīt mp3 formāta failus datora cietajā diskā pret CD, zināms jau sen: pievienojiet albumam papildus audio un video materiālus, vislabāk atsevišķā diskā, plakātu ar autogrāfu, to visu skaisti iesaiņojiet, un brīnišķīga dāvana, pēc kuras veikalā sastāsies rinda, ir gatava!

Piemērus tālu meklēt nevajag. Īru grupas "U2" jaunais albums "No Line On The Horizon" tika izdots pat piecos dažādos variantos. Pašā dārgākajā versijā, kura sākotnēji maksāja 96 ASV dolārus, bet kuras cena tagad noslīdējusi līdz 75 dolāriem, ir iekļauts albums, DVD, grāmata un plakāts. "Depeche Mode" gan sagatavojusi tikai četras sava jaunā diska "Sounds Of The Universe" versijas, taču lielākais komplekts maksās dārgāk – 100 dolāru. Negrasās atpalikt arī amerikāņu rokgrupa "Pearl Jam", kura atkārtoti izdevusi savu klasisko albumu "Ten". Par 140 dolāriem jūs gaida divi kompaktdiski, DVD ar grupas 1992. gada priekšnesumu programmā "MTV Unplugged", četras vinila plates ar koncertu "Drop In the Park" Sietlā un kasete ar trim demo ierakstiem. Protams, komplektā ietilpst arī grāmatas, plakāti un atklātnes. Sarakstu var turpināt līdz bezgalībai.

Bezmaksas siers un videospēles

Vēl viens efektīvs pārdošanas veids ir modernā shēma – "maksā, cik vēlies", kuru pirmā ieviesa grupa "Radiohead", bet nekavējoties pārņēma "Nine Inch Nails", "Girl Tank" un daudzi citi. Kā pierādījusi prakse, daudziem pielūdzējiem izvēles brīvība kļuvusi par kaut ko līdzīgu bezmaksas sieram peļu slazdā, un viņi bez iebildumiem un pat ar prieku maksā iecienītajiem māksliniekiem par virtuālajiem diskiem.

Daudzi muzikanti tomēr neriskē atdot savus albumus par brīvu cenu, tādēļ aktīvi iebaro klausītājus ar atsevišķiem bezmaksas ierakstiem. Tā rīkojas gandrīz visi – sākot ar "Oasis", "Franz Ferdinand" un Merilinu Mensonu un beidzot ar Brūsu Springstīnu un Bobu Dilanu.

Visu rakstu lasiet 26. jūnija izdevumā.

Svarīgākais