Par Rīgas ielu uzturēšanu uzņēmējiem maza interese

© Gints Ivuškāns/F64

Rīgas ielu uzturēšanas konkursā konkurence ir maza, liecina iepirkuma finanšu piedāvājumu kopsavilkums.

Izņemot ceturtajā lotē par tiltu, satiksmes pārvadu un gājēju tuneļu uzturēšanu Rīgā, kur pieteikušies divi pretendenti, pārējās saņemts pa vienam pieteikumam.

Transporta būvju uzturēšanai Daugavas kreisajā krastā Rīgā jeb Pārdaugavā pieteikusies piegādātāju apvienība "Roadeks un LAU", ko veido SIA "Roadeks" un "Latvijas autoceļu uzturētājs".

Minētā apvienība piedāvā pakalpojumus par 19 061 766 eiro.

Otrajā lotē transporta būvju uzturēšanai Daugavas labajā krastā Centra rajonā un Latgales priekšpilsētā, pieteikusies personu apvienība, ko veido SIA "Eco Baltia vide" un SIA "CBF Ļ-KO".

Minētie uzņēmumi ceļu uzturēšanu piedāvā veikt par 15 487 085 eiro.

Savukārt trešajā lotē transporta būvju uzturēšanai Daugavas labajā krastā Ziemeļu rajonā un Vidzemes priekšpilsētā pieteikusies SIA "Vizii Urban", kas darbus sola veikt par 13 957 291 eiro.

Tiltu uzturēšanā saņemti divi ļoti atšķirīgi pieteikumi, tādēļ pieļaujams, ka precīzu summu būs iespējams noskaidrot pēc pieteikumu izvērtēšanas. SIA "Rīgas tilti" izteikuši piedāvājumu par 6 398 400 eiro, bet SIA "Tilts" - par vairāk nekā 48 miljoniem eiro.

Ņemot vērā milzīgo atšķirību, iespējams, sistēmā norādīti atšķirīgi termiņi vai ieviesusies kāda kļūda.

Līdz ar to pagaidām pašvaldība saņēmusi pieteikumus par ielu un tiltu uzturēšanu kopumā par aptuveni 55 miljoniem eiro gadā, jeb 270 miljoniem eiro piecos gados.

Līdz šim tika paredzēts, ka maksimālā kopējā līgumcena visām četrām lotēm būs ap 210 miljoniem eiro.

Lai paplašinātu konkurenci un piesaistītu vairāk kvalitatīvu pakalpojumu sniedzēju, iepirkumā tika ieviestas vairākas būtiskas izmaiņas, salīdzinājumā ar iepriekšējo iepirkumu. Iepriekš iepirkums bija sadalīts divās lotēs, bet tagad - četrās. Brīvo finanšu līdzekļu pieejamība, lai sāktu darbus bez avansa saņemšanas no pašvaldības, pretendentiem samazināta no 20% uz 15% katras lotes līguma summai.

Pretendenta un speciālistu pieredzes iegūšanas periods palielināts no trim gadiem uz desmit gadiem un samazinātas kvalifikācijas prasības.

Tāpat būtiski samazināti pieredzes apliecināšanai prasītie darbu apjomi un ielikts labvēlīgāks nosacījums, ka pieredzei jābūt iegūtai nevis viena līgumā ietvaros, bet 12 mēnešu periodā, savukārt, attiecībā uz ielu uzturēšanas darbiem tiek prasīts vairāk speciālistu - iepriekš pretendentam bija jāpiedāvā viens speciālists, kuram jābūt pieredzei vairāku darba veidu veikšanā, patlaban uz katru darba veidu ir savs speciālists.

Iepirkumā noteikts, ka visai tehnikai jāatbilst EURO 6 standartam, kas dod garantiju, ka tehnika nebūs novecojusi un būs ar samazinātiem CO2 izmešiem.

Specifikācijas ir arī papildinātas ar prasībām par gājēju pāreju zonu krustojumos tekņu zonas uzturēšanu ziemā, ar prasībām 3.kategorijas ielu tīrīšanai - noteiktas dežūras 3.kategorijas ielām, un prasībām sniega tīrīšanai - pēc pasūtītāja norādījumiem sniegam jābūt notīrītam 24 stundu laikā.

Tāpat specifikācijas ir papildinātas ar prasībām smilts savākšanai - ielu un laukumu smilts izvešana ir vienreizējs pasākums pēc ziemas sezonas beigām. Par nepieciešamību sākt darbus, atkarībā no meteoroloģiskajiem laika apstākļiem, pasūtītājs informē izpildītāju vismaz piecas darba dienas iepriekš. 1. un 2. uzturēšanas klases ielās darbi ir jāpabeidz divu nedēļu laikā no uzsākšanas brīža.

Pašlaik Rīgas ielu uzturēšanu nodrošina divas pilnsabiedrības - "Daugavas labā krasta izturētājs", kuru veido SIA "Eco Baltia vide" SIA "Rīgas tilti", AS "Ceļu pārvalde" un "Daugavas kreisā krasta uzturētājs", kuru veido SIA "Rīgas tilti", AS "Ceļu pārvalde" un SIA "Roadeks".

Svarīgākais