Neatkarīgā iesaka: TOP 10 notikumi kultūrā no 22. līdz 28. aprīlim

6.lapa

Baroka pavasaris jaunā kultūrtelpā

Publicitātes foto

Svētdien, 23. aprīlī, visi interesenti ir aicināti kopīgi ieskandināt “Collegium Musicum Riga” koncertzāles atvēršanas svētkus. Koncertu atskaņos izcilā Latvijas čelliste Māra Botmane (attēlā), piedāvājot klausīties vienus no čella repertuārā sarežģītākajiem, bet skaistākajiem opusiem - Johana Sebastiāna Baha svītas baroka čellam solo.

Koncertcikls “Baroka pavasaris “Collegium Musicum Riga” koncertzālē" pašā Rīgas sirdī (Vecrīgā, Vaļņu ielā 9-3) kopumā piedāvās četrus senās mūzikas koncertus, simbolizējot jaunās kultūrtelpas “atdzimšanu”. Te jau kopš 20. gadsimta darbojās plaši pazīstamais Mākslas darbinieku nams. Mūsdienu koncertzāles nosaukums ir dots par godu baroka orķestrim “Collegium Musicum Riga”, kuru 2005. gadā dibinājis tā galvenais diriģents un senās mūzikas pētnieks Māris Kupčs, nosaukumu ņemot no tāda paša nosaukuma orķestra, kurš Rīgā darbojās jau 17. gadsimtā.

Koncertcikla programma:

*23. aprīlī plkst.18.00 - “J. S. Baha svītas baroka čellam solo”

Atskaņo - Māra Botmane (baroka čells).

“Šoreiz izvēlos klausītājiem atskaņot J. S. Baha 1., 3. un 4. svītu. Tās visas ir mažorā un tas ir ar nodomu. Blakus šķietami vienkāršajam Sol un Do Mažoram būs Mib Mažora svīta. Tā ir pietiekami optimistiska, tomēr neizslēdz daudz sarežģījumu, konfliktu un pat skumju. Tomēr viss noslēdzas ar labā uzvaru. To, manuprāt, mums visiem ir nepieciešams paturēt prātā - cerība mirst pēdējā. Šajā gadījumā tā nemirst nekad,” stāsta Māra Botmane.

*30. aprīlī plkst.18.00 - “Mirklis pirms vētras”

Atskaņo - Maija Kļaviņa (traversflauta), Gertruda Jerjomenko (klavesīns).

Koncerta programmā ir iekļauti vācu skaņražu spilgtākie skaņdarbi flautai un klavesīnam, kas demonstrē augstu instrumentu virtuozitāti, arī lielu dažādību un novitāti 18. gadsimta otrās puses mūzikas attīstībā. Būs iespēja dzirdēt Karla Filipa Emanuela Baha, Jākoba Frīdriha Kleinknehta darbus, kā arī Rīgas pirmsklasicisma mūzikas “vizītkarti” - Johana Gotfrīda Mītela mūziku.

*7. maijā plkst.18.00 - “Amour fragile”

Atskaņo - Ieva Sumeja (soprāns), Laura Šarova (baroka vijole), Chloé de Guillebon (klavesīns, Francija).

Mūziķes piedāvā klausīties tieši franču galma kultūrai un 17./18. gadsimtam raksturīgo saldi sentimentālo mīlestības atainojumu. Koncertprogramma iepazīstina ar tādu ievērojamu un Francijai piederīgu komponistu kā Marks Mišels Šarpentjē, Fransuā Kuperēns, Mišels P. de Monteklērs u.c. skaņu rakstiem, kā arī komponista Johana Fišera daiļradi, kurš demonstrē Versaļas galma un aristokrātiskā franču stila ietekmes strāvojumu 17. gadsimta Latvijas teritorijā.

*21. maijā plkst.19.00 - “Come again sweet love”

Atskaņo - Elīna Šimkus (soprāns), Kristīne Stumbure (renesanses traversflauta), Mauro Pinciaroli (teorba, Itālija).

“Domājot par šā koncerta programmu, vēlējos klausītājiem atklāt seno angļu dziesmu pasauli. Solo dziedājumus programmā vieno ne tikai komponistu laikabiedru - Džona Daulenda un Tomasa Kempiona - daiļrade, bet arī mīlestība vārdos, skaņās un noskaņā. Tomass Kempions šajā programmā atklājas arī kā dzejnieks, kura teksti izmantoti 1607. gadā komponētajā “Maskā”, atklājot 4 komponistu muzikālo redzējumu un slavinot mīlestības svētkus - Lorda Haijesa laulību dienu. “Come again, sweet love doth now invite”, iespējams, ir zināmākā Džona Daulenda dziesma, kas vislabāk raksturo šā koncerta vienojošo emocionālo noskaņu - mīlestību. Laimīgu un piepildītu, nelaimīgu un zaudētu. Tādu, kas paceļ augstu spārnos un iedvesmo, un tādu, kas pazudina, liekot degt sirdīm elles mokās,” stāsta Elīna Šimkus.

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Svarīgākais