Kulinārijas speciālisti ir pārliecināti, ka mode pastāv ne tikai apģērbam un frizūrām, bet arī pārtikai. “The New York Times” intervēja ekspertus, kas apgalvo, ka 2025. gads būs veltīts kulinārijas noteikumu pārkāpšanai un tradīciju ignorēšanai.
Kulinārijas analītiķe Melānija Bartelma saka, ka patērētāji kļūst atvērtāki jaunām lietām - ne tikai eksotiskiem ēdieniem, bet arī neparastām parastu ēdienu kombinācijām.
Lūk, 7 galvenās kulinārijas tendences 2025. gadā, pēc ekspertu domām!
Mērču gads
Mērces ir vienkāršs veids, kā izmēģināt jaunas garšas, netērējot daudz naudas eksotiskiem ēdieniem. Turklāt runa ir ne tikai par tradicionālajām mērcēm no dažādām virtuvēm, bet arī par pilnīgi jauniem un neparastiem pēdējā laika izgudrojumiem un kombinācijām.
Jauna kafija
Mēs jau labi pazīstam saldos kafijas dzērienus ar pienu, un sāļie kafijas dzērieni ir nākamais vilnis. Pavāri no avokado veido kafijas biezeni, aromatizē to ar ingvera un rozmarīna dūmiem un pievieno garšvielu maisījumus.
Līdzņemšanas restorāns
Nevarētu teikt, ka tas ir kaut kas pilnīgi jauns, bet tendence kļūst arvien izplatītāka. Gatavas, restorāna kvalitātes maltītes, kuras var iegādāties par saprātīgu cenu un paņemt līdzi mājās, būs jaunā ikdiena.
Modīgie augļi un dārzeņi
Iespējams, tas sākās ar vīnogām ar cukurvates garšu, taču “modīgie” augļi un dārzeņi pamazām kļūst par tendenci. Dažas garšas atklāj “TikTok” (saldētu vīnogu “bums”), citas ir vienkārši labi aizmirstas garšu kombinācijas, piemēram, konservēti ananāsi vai āboli salātos.
Olbaltumvielu mode
Sportiska dzīvesveida pieaugošā popularitāte ir radījusi modi pārtikas produktiem ar augstu olbaltumvielu saturu. Tagad pat čipsu ražotāji atsevišķi uz iepakojuma uzsver, cik daudz tajā ir olbaltumvielu. Siers, olas un gaļa atkal ir modē.
Alkohola samazināšanās
Jaunā patērētāju paaudze izrāda ievērojami mazāku interesi par alkoholiskajiem dzērieniem nekā viņu vecāki. Tas paver jaunu nišu interesantiem bezalkoholiskajiem dzērieniem. Daži eksperti runā pat par kaņepju dzērienu parādīšanos alkohola vietā, jo jauniešu vidū tām ir labāka reputācija nekā alkoholam.
Kulinārijas kopienas
Interesanta tendence ir mikrokopienu rašanās, kas apvienojas ar konkrētām pārtikas alerģijām. Tas, kas kādreiz bija kautrības iemesls, tagad kļūst par saziņas pamatu, un pārtikas ražotāji to ir ievērojuši. Tā sāka parādīties ēdienreižu komplekti, kas paredzēti tieši tiem, kam ir viena vai otra pārtikas alerģija.