8.lapa
No piektdienas, 23. februāra, galerijā “Alma” būs aplūkojama Rasas Jansones jaunā lielizmēra kolāžu sērija “Tava pēda uz manas plaukstas; vienmēr, Rafael”.
Izstāde tiek organizēta divos cēlienos. Pirmajā cēlienā Jansone eksponēs kolāžas un eļļas glezniecības tehnikas apvienojumu uz lielizmēra saplākšņa (daļēji eksponēts ALMA ekspozīcijā Ice Palace Studio NADA Miami 2023), otrajā cēlienā tiks eksponēts kolāžas cikla turpinājums uz papīra.
Rasa Jansone ir zināma kā māksliniece un publiciste, kura jau ilgstoši nodarbojas ar mātbūšanas jautājumu neredzamo, nepieklājīgo un sāpīgo pusi - to pusi, kuras apzināšana un iecelšana publiskās uzmanības lokā Latvijā norisinās salīdzinoši nesen. Kolāžās tiek interpretēti Rafaela Mazās Kauperu Madonnas, Albas Madonnas un Madonnas ar ciglīti hrestomātiskie gleznojumi paralēli citu Renesanses mākslinieku svētās mātišķības attēlojumiem.
Vienlaikus izstādei galerijas “Alma” soctīklu kontos tiks publicēti īsi Jansones stāstījumi par Rafaela gleznojumu blīvo simbolismu un saistību ar izpratni par to, kādai jābūt mūsdienu mātei.
Kādu apsvērumu vadīti mēs vēl arvien mēdzam rūpju nomāktu mammu laipni nodēvēt par svēto? Uz ko īsti balstās, piemēram, Māmiņdienas patoss? Ne jau uz sabiedrības patiesu izpratni par mātes rūpēm.
“Es ceru, ka manās kolāžās ir kāds pārgalvīguma elements - es uzasinu savas šķēres un metos virsū pašam Rafaelam.
Es, Austrumieropas māksliniece, nolieku sevi blakus viņam. Tas taču ir kaut kādā ziņā smieklīgi līdz izmisumam!” domā māksliniece.