Kā rodas modes trendi?

© Publicitātes foto

Modes tendences rodas sarežģītā un dinamiskā procesā, ko ietekmē dažādi faktori. Viens no zināmākajiem un galvenajiem, protams, ir dizaineri un modes influenceri. 

Taču ir vēl daudzi citi elementi, kas veicina modes tendenču izveidošanos un izplatīšanos:

  • Ielu stils un subkultūras;
  • Plašsaziņas līdzekļi un modes publikācijas;
  • Gadalaiki un laikapstākļi: modes tendences bieži ietekmē sezonālās izmaiņas un laika apstākļi;
  • Tehnoloģiskie sasniegumi: tehnoloģiskās inovācijas audumu, ražošanas metožu un valkājamo tehnoloģiju jomā arī var veicināt jaunas modes tendences un stilus;
  • Patērētāju preferences: zīmoli pēta tirgus pieprasījumu un patērētāju atsauksmes, lai radītu produktus, kas atbilst tautas gaumei;
  • Ilgtspējība un ētiskie apsvērumi;
  • Kultūras un sociālā ietekme: modes tendences bieži rodas kultūras un sociālo kustību rezultātā.

Apstāsimies pie pēdējā punkta. Šobrīd mums visiem ļoti zināmais un aktuālais ‘’barbiecore’’ trends ir izveidojies nesen iznākušās ‘’Barbie’’ filmas iespaidā vai precīzāk, izveidojies filmas tapšanas procesā, pateicoties veiksmīgajam filmas mārketingam.

Publicitātes foto

Taču šī nemaz nav pirmā reize, kad kaut kas tāds ir noticis. Filmas vai pat seriāli ir nozīmīgs modes tendenču izveidošanās avots, un ikoniskas filmas bieži ietekmē cilvēku ģērbšanos un stilu. Tāpēc šodien parunāsim par filmu iespaidotiem trendiem.

“Brokastis pie "Tifanija"”

Publicitātes foto

Publicitātes foto

Breakfast at Tiffany’s (1961): Odrijas Hepbērnas Hollijas Golaitlijas tēlojums šajā klasiskajā filmā popularizēja mazo melno kleitu (little black dress jeb LBD) kā mūžīgu un elegantu garderobes pamatelementu. Viņas izsmalcinātais stils, ko papildināja lielas melnas saulesbrilles, pērles un eleganti tērpi, kļuva par ilgstošu modes tendenci. Ikoniskās saulesbrilles izstrādāja Olivers Goldsmits, 2011. gadā tās tika atkārtoti izlaistas un šobrīd tās var iegādāties par 395 eur.

“Enija Hola”

Publicitātes foto

Publicitātes foto

Annie Hall (1977): Diānas Kītones atveidotās savdabīgās Enijas Holas tēlojums popularizēja vīriešu apģērbu iedvesmotu sieviešu modi. Filmas lielizmēra žaketes, vestes un hūtes kļuva par jauna veida sievišķīgo stilu.

Breolīns

Publicitātes foto

Publicitātes foto

Grease (1978): šim 1950. gadu muzikālajam meistardarbam bija liela ietekme modes pasaulē, un tā retro rokenrola stils iedvesmoja 1950. gadu modes elementu - pūdeļu svārku, ādas jaku un atlocītu džinsu atdzimšanu.

Jaukā sieviete

Publicitātes foto

Pretty Woman (1990): Džūlijas Robertsas varone Viviana Vorda šajā romantiskajā komēdijā bija pazīstama ar saviem tērpiem, tostarp ikonisko sarkano kleitu. Filma ietekmēja 90. gadu modi ar uzsvaru uz drosmīgām krāsām un formai pieguļošām, elegantām kleitām.

Bezpalīdzīgās

Publicitātes foto

Publicitātes foto

Clueless (1995): šajā pusaudžu komēdijā dominēja modernā un naivā Šēra Horovica, kuru attēlo Alīsija Silverstouna. Filmas elegantais stils - rūtaini svārki, zeķes līdz ceļiem un saskaņoti komplekti kļuva par 90. gadu modes simbolu.

“Matriks”

Publicitātes foto

Publicitātes foto

The Matrix (1999): filmas futūristiskā, kiberpanka iedvesmota mode ar gariem melniem ādas mēteļiem un lakoniskiem melniem koptēliem, ietekmēja ielu apģērbu un tehnoloģiju iedvesmoto modi 90. gadu beigās un 2000. gadu sākumā.

Publicitātes foto

Publicitātes foto

“Lieliskais Getsbijs”

The Great Gatsby (2013): Baza Lurmena veidotā F. Skota Ficdžeralda romāna adaptācija demonstrēja 20. gadsimta 20. gadu krāšņo modi. Flapper kleitas, zema vidukļa silueti, Art Deco stila aksesuāri un sarežģītas galvassegas veicināja Getsbija iedvesmotās modes atdzimšanu.

Modes tendences, kas izveidojušās no filmām, bieži vien kļūst ikoniskas un ietekmē modes entuziastu paaudzes.

Kad tendence parādās, tās panākumi ir atkarīgi no tā, cik labi tā rezonē ar patērētājiem, cik efektīvi tā tiek tirgota un cik lielu atbalstu tā saņem no ietekmīgām personām (influenceriem) un plašsaziņas līdzekļiem. Tendences var strauji attīstīties un ātri pazust vai kļūt par pastāvīgiem modes vēstures elementiem. Es tomēr aicinu ņemt vērā savu personīgo stilu un neļauties katra trenda aicinājumam, veikt apdomīgus un ilgtspējīgus pirkumus un attīstīt savu individuālo stilu.­­

Dzīvesstils

“Jo aukstāks laiks aiz loga, jo vairāk vakarus gribas pavadīt mājās, skatoties filmas un aicinot ciemos draugus. Kādi tusiņi bez uzkodām? Un kādas uzkodas bez mērcītēm? No tā visa izriet, ka garajos un tumšajos vakaros mērcītes ir pat obligātas,” atzīmē virtuves huligāns Pipars.

Svarīgākais