Eiro ieviešana radīs problēmas Igaunijas vietējiem pasažieru pārvadātājiem

Transporta nozarē Igaunijas pasažieru pārvadātājiem būs papildu izdevumi un "galvas sāpes" saistībā ar monētām, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja Igaunijas uzņēmējs, "Lux Express" valdes priekšsēdētājs Hannes Sārpū.

Viņš skaidro, ka līdz šim monētu skaits bija ļoti mazs, galvenokārt pateicoties valūtai - autobusu biļetes cena bija apaļās summās, piemēram, desmit Igaunijas kronas, 25 Igaunijas kronas vai 100 Igaunijas kronas.

"Tā kā viens eiro (0,7 lati) ir aptuveni 15,64 kronas, tad biļete maksās 0,63 eiro, 1,6 eiro vai 6,4 eiro, bet mazākā papīra naudas zīme eiro ir pieci eiro (3,5 lati)," skaidro uzņēmējs.

Galvenokārt problēmas tas sagādāšot tiem pasažieru pārvadātājiem, kuru līnijas ir starp mazajām pilsētām vai ciemiem, jo tur lielākoties cilvēki ir pieraduši biļetes pirkt autobusā.

Jau rakstīts, ka pērn "Lux Express" 2009.gadā palielināja apgrozījumu par 22% jeb diviem miljoniem eiro (1,4 miljoniem latu), sasniedzot 7,05 miljonus eiro (4,9 miljonus latu).

"Lux Express" peļņa pērn bija 420 000 eiro (294 000 latu).

2008.gadā uzņēmums pārvadāja 312 084 pasažierus, bet 2009.gadā šis skaitlis palielinājās par 18%, sasniedzot 368 043.

"Lux Express" autobusi 2009.gadā veica aptuveni 6,1 miljonu kilometru, kas ir par 20% vairāk nekā iepriekšējā gadā, kad kopējais kilometru skaits bija 5,08 kilometri.

"Lux Express" zemo cenu zīmola "Simple Express" pirmā autobusu līnija tika atklāta šī gada 15.aprīlī.

Preču zīme "Eurolines Lux Express" pieder AS "MootorReisi", kas dibināta 1993.gadā. Uzņēmums veic starptautiskos pasažieru pārvadājumus ar autobusiem Baltijā. Uzņēmumam ir vairāk nekā 40 mūsdienīgu autobusu.

Ekonomika

Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks par Latvijas finanšu un ekonomikas diagnozēm un prognozēm TV24 raidījumā „Nedēļa. Post scriptum” atzīst, ka karš Ukrainā Latvijas ekonomiku ietekmē negatīvi, bet labā ziņa ir tā, ka kreditēšana sāk atdzīvoties.

Svarīgākais