Sulām, nektāriem un sulas dzērieniem izejvielu cenu pieauguma dēļ Latvijas veikalos šogad var augt cenas.
Kompānijas "Orkla Foods Latvija", kurā apvienoti uzņēmumi "Spilva" un "Gutta", mārketinga direktors Raitis Avots aģentūrai LETA atzina, ka kompānijas sulu kategorijas produktiem - sulām, nektāriem un sulas dzērieniem - plānotas cenu izmaiņas saistībā ar izejvielu cenas pieaugumu 2017.gadā salīdzinājumā ar 2016.gadu. Starp visiem "Orkla Foods Latvija" produktiem tieši sulu kategorijā visbūtiskāk esot pieaugusi izejvielu cena, ko nav iespējams amortizēt uz pašizmaksas rēķina.
"Gada laikā ļoti būtisks ir augļu, dārzeņu un ogu sulu koncentrātu cenas sadārdzinājums. Piemēram, upeņu sulas koncentrāta cena šogad ir pieaugusi par 34%, balto vīnogu - par 37%, ananasu - par 55%, zemeņu - par 65%, ābolu - par 79%, ķiršu - par 97%, multiaugļu - par 17%," skaidroja Avots.
Pēc Avota teiktā, iepriekš minētā dēļ "Orkla Foods Latvija" sulu kategorijas produktiem cenas pieaugs vidēji līdz 20% robežās.
Viņš piebilda, ka cenu izmaiņas attiecas galvenokārt uz "Orkla Foods Latvija" sulu kategorijas produktiem. Citās produktu grupās izmaiņas nav plānotas vai ir salīdzinoši nebūtiskas. Piemēram, mazumtirdzniecībā piedāvātajai "Spilvas" majonēzei tuvākajā nākotnē nav plānotas cenu izmaiņas.
Dzērienu ražotājs "Cido grupa" ģenerāldirektors Marijus Kirstuks aģentūrai LETA neizpauda, vai "Cido grupa" tuvākajā laikā plāno sulu kategorijas produktu cenas.
Vienlaikus viņš atzina, ka viens no būtiskākajiem izejvielu cenas ietekmējošiem faktoriem ir laikapstākļi un ražīgums. "Vairākos reģionos pēdējās sezonas augļu un ogu ražas ir bijušas ievērojami mazākas nekā iepriekšējos gados, lielu ietekmi izejvielu cenu pieaugumā atstāja stiprās salnas, kas skāra attiecīgos reģionus, no kuriem izejvielas tiek piegādātas tieši "Cido grupa" ražotajiem produktiem. Laika apstākļu dēļ pagājušā gada augļu un ogu ražas Eiropā bija sliktākas nekā citus gadus. Vēl maijā bija sniegs un auksta vasara. Attiecīgi, piemēram, ābolu, ķiršu, vīnogu sulas izejvielas kļuva dārgākas," apstiprināja Kirstuks.
Viņš piebilda, ka pēdējā gada laikā ir augušas arī alus izejvielu un izejmateriālu cenas. Tāpat šogad kārtējo reizi būtiski palielinājies alus akcīzes nodoklis.
''Maxima Latvija'' Iepirkumu departamenta direktors Edvīns Lakstīgala aģentūrai LETA atzina, ka "Maxima Latvija'' no dažiem ražotājiem ir saņēmis ziņas par iespējamo sulu un nektāru dzērienu cenu kāpumu, kas varētu ietekmēt arī šo produktu pārdošanas cenu veikalos. Taču pagaidām lēmuma, kas varētu sadārdzināt produktu cenas veikalos, nav. "Tiekoties ar ražotājiem un runājot par cenu izmaiņām, ir garas pārrunas, kamēr nonākam pie kopsaucēja, jo ir jāņem vērā dažādi objektīvi faktori," viņš skaidroja.
Mazumtirgotāja "Rimi Latvia" vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Anete Ezeriete aģentūrai LETA apstiprināja, ka patlaban norit pārrunas ar piegādātājiem par attiecīgo produktu cenu izmaiņām.
Abu mazumtirdzniecības uzņēmumu pārstāvji gan uzsvēra, ka cenšas klientiem nodrošināt izdevīgāko piedāvājumu un rīkoties tā, lai cenu izmaiņas pircējus ietekmētu iespējami maz.