LDz turpinās stiprināt sadarbību ar Baltkrieviju

TIKŠANĀS. «Ekspresvilciens Minska–Rīga kalpo kā pierādījums tam, ka spējam noorganizēt operatīvus kravu pārvadājumus un piedāvāt klientiem izdevīgus pakalpojumus,» tiekoties ar Baltkrievijas vēstnieku Latvijā Vasīliju Markoviču, uzsvēra LDz prezidents Edvīns Bērziņš © Publicitātes foto

Baltkrievija ir viens no svarīgākajiem sadarbības partneriem, ar kuru arī turpmāk tiks attīstītas labas partnerattiecības, tiekoties ar jauniecelto Baltkrievijas vēstnieku Latvijā Vasīliju Markoviču, uzsvēra VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš.

Vērtējot līdzšinējo sadarbību ar Baltkrieviju dzelzceļa nozarē, E. Bērziņš atzina, ka tā ir tik laba kā nekad, tomēr vienlaikus ir iespējas to attīstīt vēl plašāk. Kā vienu no būtiskākajiem pagriezieniem savstarpējās sadarbības stiprināšanā uzņēmuma vadītājs minēja LDz pastāvīgās pārstāvniecības atvēršanu Minskā 2017. gada sākumā. To atzinīgi vērtēja arī V. Markovičs.

Baltkrievija ir starp prioritārajiem sadarbības partneriem ne tikai kravu pārvadājumos, kas nāk tieši no Baltkrievijas, bet arī tranzītkravu pārvadājumu organizēšanā no Centrālāzijas valstīm. Turklāt gaidāms, ka kravu apjomi tikai palielināsies, tāpēc ir jāskatās plašāk un jādomā par maršrutiem un pakalpojumiem, uzsvēra LDz prezidents.

Par labu sadarbību abu valstu starpā dzelzceļa un tranzīta nozarē liecina arī kravas ekspresvilciena Minska-Rīga izveide. Kopš darbības uzsākšanas šā gada sākumā tas strādājis ar labiem rādītājiem, un kravu īpašnieki to regulāri izmanto. LDz lielas iespējas dzelzceļa pārvadājumu attīstībai saskata arī saistībā ar industriālo parku Lielais akmens Baltkrievijā. «Mēs jau šodien esam gatavi piedāvāt savus pakalpojumus. Gaidām kravas, kas noteikti būs. Ekspresvilciens Minska-Rīga kalpo kā pierādījums tam, ka spējam noorganizēt operatīvus kravu pārvadājumus un piedāvāt klientiem izdevīgus pakalpojumus,» pauda E. Bērziņš.

Ņemot vērā, ka transporta uzņēmumi pēdējos gados vairs nedarbojas katrs par sevi, nākotnē viens no uzdevumiem būs vēl vairāk stiprināt sadarbību ar ostām un ieviest jaunas jūras pārvadājumu līnijas tālākai kravu transportēšanai. Turklāt darbs jāsāk jau tagad, jo ir gaidāms, ka kravu apjomi arvien palielināsies.

Arī Baltkrievijas vēstnieks apliecināja savas valsts ieinteresētību tranzīta apjomu palielināšanā, kā arī vēstniecības gatavību sniegt atbalstu, ja tāds nepieciešams konkrētu jautājumu risināšanā. V. Markovičs izteica atzinību par līdzšinējo abu valstu dzelzceļu uzņēmumu sadarbību ekspertu līmenī.

Tikšanās laikā E. Bērziņš akcentēja arī dzelzceļa elektrifikācijas projektu, kam būs svarīga loma pārvadājumu nodrošināšanā, jo ieguvēji būs arī kravu īpašnieki, kam samazināsies ar pārvadājumiem saistītās izmaksas.

Potenciāli kopīgs projekts nākotnē varētu būt arī pasaules čempionāta hokejā norise Latvijā un Baltkrievijā 2021. gadā. Līdz tam gan vēl ir vairāki mājasdarbi, pie kā abām valstīm jāstrādā, piemēram, saistībā ar vīzu režīma atvieglošanu uz čempionāta norises laiku, lai piesaistītu pasažierus dzelzceļa satiksmē. Tāpat apsverams uz šo laiku ir jautājums par vilcienu kursēšanas grafika izmaiņām starp abu valstu galvaspilsētām, piedāvājot vairāk reisu nekā ikdienā.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais