Covid-19 radītās krīzes dēļ pieaudzis pieprasījums pēc bezdarbnieku pabalstiem

© imago/Schöning/SCANPIX/LETA

Covid-19 krīzes laikā Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrā (VSAA) visvairāk pieaudzis bezdarbnieku pabalsta pieprasījumu skaits, atzina aģentūras preses sekretāre Iveta Daine.

Kā atzīmēja aģentūras pārstāve, ārkārtējās situācijas laikā aģentūra tiek galā ar visiem pabalstu pieprasījumiem un lēmumu pieņemšana nekavējas - visas valsts pabalstu, pensiju un atlīdzību izmaksas tiekot nodrošinātas laikā.

Kopš izmaiņām VSAA ikdienas darba kārtībā palielinājusies VSAA Zvanu centra noslodze. VSAA pārstāve skaidroja, ka klātienes pakalpojumu ierobežojumu dēļ daudzi izvēlas iespēju noskaidrot interesējošos jautājumus, zvanot uz VSAA informatīvo tālruni 64 507 020 vai rakstot uz epastu "konsultācijas@vsaa.gov.lv".

Kā ziņots, VSAA kopš 16.marta pārtraukusi klientus apkalpot klātienē. Visur, izņemot Valsts vienoto klientu apkalpošanas centru Rīgā, Talejas ielā 1, ir izvietotas kastītes, kurās darba laikā no plkst.8.30 līdz 17 var ievietot papīra dokumentus.

Tikmēr Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) ziņojusi, ka kopš piektdienas rīta bezdarbnieku skaits pieaudzis vēl par 346, tādējādi martā jauno bez darba palikušo cilvēku skaitam sasniedzot 2903. Šī gada februāra beigās NVA bija reģistrēti kopumā 58 247 bezdarbnieki, bet janvāra beigās - 58 832 bezdarbnieki, savukārt martā bezdarbnieku skaits jau sasniedzis 61 150.

Par plānotu kolektīvo darbinieku atlaišanu martā kopumā aģentūrai ziņots no 17 darba devējiem par kopumā 3197 darbiniekiem.

Svarīgākais