Daļa preču ar šodienu kļūst dārgākas

© Pexels.com

No šodienas Latvijai raksturīgajiem augļiem, ogām un dārzeņiem Pievienotās vērtības nodoklī (PVN) tiks iekasēti 12% iepriekšējo 5% vietā.

Reaģējot uz pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmes pieaugumu, mazumtirgotājs SIA "Maxima Latvija" no 1.janvāra sola "iesaldēt" Latvijai raksturīgo dārzeņu un augļu cenas, savukārt mazumtirgotāji "Rimi" un "Lidl" konkrētu atbildi par pievienošanos šādai iniciatīvai nesniedz, piebilstot, ka arī turpmāk tiks strādāts pie esošām un jaunām cenu programmām.

"Maxima Latvija" pārstāvji pauda, ka PVN likmes pieauguma daļu uzņēmums segs no saviem līdzekļiem un saglabās līdzšinējo cenu konkrētiem produktiem arī pēc 31.decembra.

Savukārt SIA "Lidl Latvija" komunikācijas departamenta vadītāja Dana Hasana norādīja, ka, neskatoties uz PVN likmes izmaiņām, kas tiks attiecinātas uz vietējas izcelsmes dārzeņiem un augļiem, kompānija pildīs solījumu nodrošināt labāko cenu pārtikas produktiem ikdienā, attiecinot to arī uz augļiem un dārzeņiem. "Mēs to darām un darīsim," viņa sacīja.

Tikmēr SIA "Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite minēja, ka, reaģējot uz PVN likmes izmaiņām, "Rimi" no 1.janvāra plāno īpaši koncentrēties uz padziļinātām akciju cenām un turpinās nodrošināt izdevīgus augļu un dārzeņu piedāvājumus. Tāpat veikalos turpināsies gada nogalē sāktā programmu, kur bērniem ir iespēja bez maksas paņemt augļus vecāku veikala apmeklējuma laikā.

No šodienas atsevišķās jomās būtiski palielinās dabas resursu nodokļa likme, kas nākotnē var sadārdzināt preču un paklpojumu cenas. Piemēram, dabas resursu nodoklis par Latvijā ievestajiem transportlīdzekļiem palielināts divas reizes.

Savukārt ar 1. martu, pieaugot akcīzes nodokļa likmei, dārgākas kļūs cigaretes un alkohols.

No 1.marta par cigarešu paciņu (20 cigaretēm) cena varētu pieaugt par 0,49 eiro, par 40 g smēķējamās tabakas cena varētu pieaugt par 0,67 eiro un par cigāriem/cigarillām (10 gabali) cena varētu pieaugt par 0,46 eiro.

Tāpat par karsējamās tabakas paciņu (20 gabaliem) cena varētu pieaugt par 0,21 eiro, par e-šķidruma iepakojuma vienību divi mililitri ("Salt") cena varētu pieaugt par 0,10 eiro, savukārt par iepakojuma vienību 10 mililitri cena varētu pieaugt par 0,48 eiro. Par nikotīna spilventiņiem iepakojuma 14 gramu vienību cena varētu pieaugt par 0,30 eiro.

Savukārt par alkoholiskajiem dzērieniem par vien litru stiprā alkoholiskā dzēriena (degvīns, brendijs u.tml. ar spirta saturu 40%) cena varētu pieaugt par 0,67 eiro, sidra ar alkohola saturu līdz 6% cena varētu pieaugt par 0,07 eiro, vīna vai raudzētā dzēriena virs 6% cena varētu pieaugt par 0,13 eiro un starpproduktu (vermuti) līdz 15% cena varētu pieaugt par 0,13 eiro.

Starpproduktu (vermuti) virs 15% cena varētu pieaugt par 0,22 eiro, alus ar alkohola saturu 5,2% cena varētu pieaugt par 0,05 eiro, alkoholisko kokteiļu ar alkohola saturu 5,2% cena varētu pieaugt par 0,09 eiro.

Savukārt par bezalkoholiskajiem dzērieniem par vienu litru ar cukura saturu no astoņiem gramiem uz 100 mililitriem un enerģijas dzērieniem cena varētu pieaugt par 0,04 eiro.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.