Gauss: Nebūtu godīgi teikt, ka mēs esam pārvarējuši kara ietekmi

© Gints Ivuškāns/F64

Rīga, 25.janv., LETA. Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" šogad pārsniegs 2019.gadā pārvadāto pasažieru rādītājus, prognozējot, ka šogad "airBaltic" pārvadās vairāk nekā piecus miljonus pasažieru, aģentūrai LETA atzina "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

Viņš atzīmēja, ka pērn apmēram 4,5 miljoni pasažieru pārvadāti aviokompānijas regulārajos reisos, taču "airBaltic" veica arī čarterreisus, kā arī "airBaltic" ar savām lidmašīnām un apkalpi veica lidojumus citām aviokompānijām, taču šie pārvadātie pasažieri nav iekļauti aviokompānijas uzskaitē.

"Ja mēs skatāmies uz "airBaltic" 2023.gada darbību, tad tas bija apjomīgākais gads mūsu vēsturē, jo mēs veicām arī daudz lidojumu citiem. Šo lidojumu pasažieri netiek uzskaitīti kā mūsu pārvadātie, bet uzņēmuma produktivitāte, darbinieku skaits, izmantoto gaisa kuģu skaits bija lielāks, un līdz ar to mūsu darbības apjomi pat ir lielāki nekā 2019.gadā," norādīja Gauss.

Viņš arī uzsvēra, ka "airBaltic" ir rentabls uzņēmums, kas ir svarīgi, jo aviokompānija ir piedzīvojusi ne tikai pandēmiju, bet arī karu, un karam uz aviokompānijām, kas atrodas tuvu Krievijas robežai, ir liela ietekme.

"2023.gada rezultāti liecina, ka mēs varam to kompensēt. Gan pandēmija, gan karš ir mainījis veidu, kā mēs darbojamies kā uzņēmums. Tādēļ arī nebūtu godīgi teikt, ka mēs esam pārvarējuši kara ietekmi, jo, ja skatāmies uz "airBaltic" stratēģisko pozīciju kā savienojuma nodrošinātāju starp rietumiem un austrumiem, tad mēs vairs nenodrošinām savienojumus ne ar Krieviju, ne ar Baltkrieviju, ne ar Ukrainu. Tāpēc mēs esam kompensējuši kara ietekmi, bet šī ietekme joprojām ir un nekur nav pazudusi," teica Gauss.

Viņš arī pauda, ka aviokompānija nevar lidot uz austrumiem, un tas joprojām būtiski ietekmē izmaksas, kā arī sarežģī darbu, tāpēc "airBaltic" strādā pie tā, lai nākotnē varētu atgriezties Ukrainā.

"Tomēr finansiāli, ieņēmumu ziņā, produktivitātes ziņā "airBaltic" jau pērn ir pārsniedzis 2019.gada rādītājus. Šogad mēs augsim vēl vairāk," sacīja Gauss.

Savukārt, komentējot aviokompānijas pagājušā gada finanšu rādītājus, Gauss norādīja, ka finanšu dati tiks publicēti marta beigās, kad būs noslēdzies audits, piebilstot, ka jau šobrīd var redzēt, ka finanšu rezultāti atbilst mērķiem, par kuriem "airBaltic" ziņoja, informējot par deviņu mēnešu rezultātiem.

"Proti, aviokompānijas ieņēmumi būs no 665 līdz 675 miljoniem eiro un salīdzināmie ieņēmumi pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas jeb EBITDAR 145 līdz 155 miljonu eiro apmērā. Tāpat mēs prognozējām, ka uzņēmuma neto peļņa varētu būt līdz desmit miljoniem eiro. Taču mums vēl ir jāsagaida auditētie rezultāti," atzīmēja Gauss.

Ekonomika

Sarunās ar Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" stratēģisko investoru notiek virzība uz akcionāru līguma noslēgšanu, piektdien intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam "Rīta panorāma" sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

Svarīgākais