Cilvēki aptaujā atzīsti, ka būt darba devējam ir grūtāk nekā būt darba ņēmējam

© Unsplash

Cilvēkus no uzņēmējdarbības sākšanas visbiežāk attur bailes riskēt un zaudēt naudu, liecina AS "Norstat Latvija" veiktā aptauja pēc internetveikala "220.lv" pasūtījuma.

Aptaujā noskaidrots, ka 30% respondentu no uzņēmējdarbības sākšanas attur bailes riskēt un zaudēt naudu, bet 21% aptaujāto neuzsāk biznesu Latvijas ekonomiskās situācijas dēļ. Vēl 20% atzīst, ka iemesls ir uzņēmības trūkums, proti, ka būt darba devējam ir grūtāk nekā būt darba ņēmējam.

Tāpat 14% respondentu no uzņēmējdarbības sākšanas attur finansiālo līdzekļu nepieejamība, 10% - zināšanu trūkums, bet 3% respondentu - augstā konkurence visās jomās. Vēl 2% respondentu norādījuši arī citus aspektus, visbiežāk minot Latvijas nodokļu sistēmu, birokrātiju un atbalstu trūkumu jaunajiem uzņēmējiem.

"220.lv Marketplace" pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols norāda, ka visi minētie faktori ir klātesoši jebkuras uzņēmējdarbības sākšanā un attīstībā. Strādājot ar tirgotājiem, kuri nepārtraukti meklē jaunus pircējus un darbības tirgus, varot novērot, ka uzņēmēji uztraucas par to, vai viņu produkts būs pieprasīts un konkurētspējīgs.

Tāpat viņš atzīmē, ka e-komercija var palīdzēt uzņēmējiem ar konkurētspēju, jo tā ļauj paplašināt ne tikai pārdoto preču apjomu, bet arī ģeogrāfisko mērogu, tomēr e-komercijas potenciāls Latvijas uzņēmēju vidū netiek pilnībā izmantots.

Aptaujā 46% respondentu norādījuši, ka Latvijas uzņēmēji nepietiekami aktīvi izmanto tieši e-komercijas vidi, lai pārdotu preces un konkurētu ar ārvalstu uzņēmējiem, bet tikai 5% aptaujāto ir pārliecināti, ka Latvijas uzņēmēji pietiekami izmanto e-komercijas kanālus.

Aptaujā piedalījās 1000 Latvijā dzīvojoši, ekonomiski aktīvi iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.