Svētku laikā Latvijā tiek apēstas 750 tonnas piparkūku

© Publicitātes foto

Ziemassvētki nav iedomājami bez piparkūkām – to smarža, garša un asociācijas ar svētku sajūtu vieno paaudzes. Tirgus pētījumu dati liecina, ka gada laikā Latvijas iedzīvotāji patērē vairāk nekā 750 tonnas piparkūku.

Turklāt piparkūku popularitāte pēdējos gados tikai pieaug - pērnā gada dati apliecina, ka šis tradicionālais gardums ir viens no iecienītākajiem svētku produktiem Latvijā - saskaņā ar “NielsenIQ” datiem, piparkūkas novembrī un decembrī ir viens no pārdotākajiem cepumu veidiem papildus ikdienas izvēlēm, decembrī veidojot pat 35% no visa pārdošanas apjoma konkrētajā kategorijā. Arī leģendārās “Selga’’ piparkūkas jau gadu desmitus ir bijušas svētku simbols un gardums, kas iepriecina ikkatru īpašajā svētku laikā.

Pērnā gada Ziemassvētku sezonā patērētāji turpināja izvēlēties gan jau pazīstamās un klasiskās “Selga” apaļās piparkūkas, gan jaunos produktus, tostarp baltās šokolādes piparkūku bumbas, kas piesaistīja plašāku auditoriju, apvienojot klasisko vērtību nozīmību un pazīstamo bērnības piparkūku garšu jaunos produktos. Īpaši pieprasīti bija produkti ar lielāku svaru - tie dominēja topos vairākās svaru kategorijās.

Arī Ziemassvētku laikā mēs vēlamies iedvesmot cilvēkus, radot produktus, kas apvieno tradīcijas un mūsdienu garšu, tāpēc “Selga” piparkūkas ir kļuvušas par svētku neatņemamu sastāvdaļu tik daudzās ģimenēs. Pērnā gada dati pierāda, ka patērētāji novērtē ne tikai “Selga” tradīciju vērtību, bet arī spēju piedāvāt jaunus un unikālus produktus, kas padara svētkus vēl īpašākus un interesantākus, piemēram, papildinot sortimentu ar piparkūku bumbām, vai vafeļu rullīšiem, kā arī vairāku veidu piparkūkām. Ik gadu piedāvājam gan klasiskās apaļās piparkūkas, gan plānās piparkūkas. Šogad piedāvājam arī patērētāju iecienītās mīkstās piparkūkas - gan ar papildus garšu, gan klasiskās. Fakts, ka lieli piparkūku iepakojumi kļūst arvien pieprasītāki pierāda, ka piparkūkas iegādājamies ne tikai savam priekam, bet ar, lai tās būtu daļa no Ziemassvētku galda,” norāda SIA “Orkla Latvija” Komunikācijas vadītāja Laura Bagātā.

Dati liecina, ka pirktākās Latvijā ir tieši klasiskās apaļās “Selga” piparkūkas, apliecinot savu nozīmi un vērtību Ziemassvētku sezonas laikā. Visi “Selga” Ziemassvētku produkti pērn decembrī ierindojās TOP 20 populārāko Ziemassvētku produktu sarakstā. Piparkūkas katru gadu ne tikai nostiprina savu nemainīgo vietu svētku galda centrā, bet arī kļūst par neaizvietojamu daļu no svētku produktu kategorijas.

Piparkūkas ir kas vairāk par parastu svētku gardumu - tās nes sevī stāstu par tradīcijām, kopā būšanu, pirmajiem Ziemassvētkiem ģimenes lokā un neaizmirstamo svētku galda smaržu. Ziemassvētku sezonai sākam gatavoties jau laicīgi un, lai nodrošinātu piparkūku augošos pieprasījumu, ražotne piparkūku ražošanu pakāpeniski uzsāk jau augustā. Mēs lepojamies, ka spējam piedāvāt klasisko vērtību apvienojumu ar mūsdienīgām niansēm, lai ikviens varētu atrast kaut ko sev u un piedzīvot neaizmirstamus Ziemassvētkus kopā ar saviem tuvākajiem,” piebilst L. Bagātā.

Ekonomika

Valdība šobrīd strādā pie jauna regulējuma, lai noteiktu atbildību par aizliegtu vienošanos veikšanu iepirkumos, aģentūrai LETA pavēstīja Ministru prezidentes padomniece stratēģiskās komunikācijas jautājumos Elīna Lidere.