Kristīne Opolais pārsteidz un saviļņo Koventgārdenā

Čo-čo-sana - Kristīne Opolais, Pinkertons - Džeimss Valenti © Publicitātes foto-Maiks Hobans

Ar spožu debiju Londonas Karaliskajā Koventgārdena operā 25. jūnijā publiku pārsteigusi Kristīne Opolais, atveidojot titullomu Džakomo Pučīni hrestomātiskajā operā Mme Butterfly.

Piedāvājums debitēt Koventgārdenā Kristīnei Ololais izteikts pavisam neilgu laiku pirms izrādes un lika atteikt dalību Rīgas Operas festivālā. Toties kā papildu iepriecinājums izrādījās fakts, ka pie diriģenta pults šajā izrādē stājās Kristīnes dzīvesbiedrs Andris Nelsons, kurš jau pāris sezonas ir Birmingemas Simfoniskā orķestra galvenais diriģents un Apvienotajā Karalistē, tostarp arī Koventgārdenā, ir jau labi pazīstams. Abu mākslinieku sniegums izpelnījies publikas atzinību un sajūsminātas atsauksmes medijos.

«Izrādes triumfu nodrošināja latviešu soprāna Kristīnes Opolais magnētiskais sniegums titullomā. Tā bija mākslinieces pirmā uzstāšanās Britu Karaliskajā Operā, un es neatceros vēl sensacionālāku debiju. Par spīti tam, ka dziedātāja tika uzaicināta piedalīties izrādē diezgan vēlu, saslimstot amerikāņu soprānam Patrīsijai Rasetei, viņas sniegums bija izcils. [..] dziedātāja burtiski saplūda ar lomu un spoži nodziedāja visu izrādi – viņas Un bel di vedremo bija nosvērts, kaislīgs un vienlaikus pilns trausluma, pilnībā izdzīvojot tēlu. Sirdi plosošajā ainā, uzzinot, ka Pinkertons viņu pametis un atvadu mizanscēnā no bērna viņa bija vispārliecinošākā no visām Čo-čo-sanām, kādu gadījies redzēt. Dziedātāja tikai taisnīgi atalgota ar vētrainām ovācijām. Vai ir dzimusi zvaigzne? Par to nav ne mazāko šaubu. [..] Kristīne Opolais šajā vakarā dāvāja absolūti neaizmirstamu, majestātisku, aizraujošu, teicami izspēlētu un izcili nodziedātu Čo-čo-sanu”, raksta Deivids Dž. Pārkers portālā www.whatsonstage.com.

«Viņas balss bija tikpat lokana bez mazākās piepūles, cik dabiska bezcerība, kas caurvija viņas iedomas. Taču ne jau tikai viņas vokālās krāsas nodrošināja neticamo sniegumu. Drīzāk tā bija spēlēšanās ar pašas balsi, tas, kā viņa to pārvaldīja un parādīja no runātajām apakšām līdz kvēli spožajām augšām, to papildinot ar elegantu, dramatisku frāzējumu un raksturpaņēmieniem, tādējādi parādot trauslu un izsmalcinātu Butterfly, kuras bojāeju drīzāk izraisa pašas fantāzijas, nevis Pinkertona nepastāvīgums», Kristīni Opolais slavē portāls www.theartdesk.com., kurš citādi visai sulīgiem izteicieniem lamā radošo komandu par «ārprātīgi garlaicīgu, klišejām un banalitātēm pārpildītu iestudējumu, ko turklāt vēl papildināja dažādas tehniskas kļūmes, ieskaitot nepieļaujamu troksni».

Savukārt, www.opera-britannia.com Sebastians Petits salīdzina Kristīnes Opolais triumfu Koventgārdenā ar savulaik milzu ovācijas piedzīvojušo rumāņu izcelsmes soprāna Angelas Georgiu pirmo Violetu. «Kristīne Opolais ir satriecoša Mme Butterfly. Īsts liriskais spinto soprāns, kas padara to nevainojami piemērotu Pučīni sarežģītajām partitūrām. Šajā lomā dziedātājai praktiski visu laiku jāatrodas uz skatuves, turklāt arī vokāli tā ir ļoti plaša un daudzveidīga. Opolais to piepilda nevainojami, sākot ar augsto re jau pirms parādīšanās uz skatuves līdz pat maigi melodiskajām frāzēm duetā un lielajām kulminācijām Un bel di, E questo? E questo? un finālam. Dziedātājas balss skan skaisti un līdzeni, bez mazākās piepūles lidojot pāri Pučīni bagātīgajai orķestrācjai. Dramatiski viņa ir acīmredzami tuvāka ar gados vecāko Buttefly nekā ar mazo līgavu, kuru atveidot vizuāli ļoti palīdzēja Džeimsa Valenti atveidotā Pinkertona raženais augums. Taču dziedātājas dramatiskā snieguma paraugstunda bija otrais cēliens, par to saņemot vētrainas publikas ovācijas. Cerams, Kristīne Opolais atgriezīsies Britu Karaliskajā operā pavisam drīz un būs šeit bieža viešņa – viņas talants ir ļoti īpašs,» raksta kritiķis, atzīmējot arī faktu, ka solisti un diriģentu īpaši suminājis Karaliskās operas orķestris, uzkavējoties pie pultīm ilgāk nekā parasti un silti aplaudējot abiem latviešu mūziķiem.

Svarīgākais