Otrdien Maskavā tika atklātas Krievijas nacionālās teātra balvas Zelta maska nominācijas, un starp prestižajai balvai izvirzītajiem ir mūsu komponists Raimonds Pauls. Viņš nominēts par mūziklam Viss par Pelnrušķīti sarakstīto mūziku, iestudējums Mūzikla teātrī pirmizrādi piedzīvoja 2014. gada 22. oktobrī.
Mūzikla teātra mākslinieciskais vadītājs Mihails Švidkojs izteicies, ka bērniem, izejot no zāles, jāpaliek prātā kaut vienai melodijai. Ka šodien ir daudz talantīgu komponistu, bet ļoti maz melodistu, un tāpēc vērsies pie Raimonda Paula. Komponists, uzklausījis ziņu par nomināciju, sacīja: «Es jau bija aizmirsis par šādu izrādi. Ja izvirzīja, labi, paldies par uzmanību!» Runājot par mūzikla tapšanu, viņš atceras, ka Mihails Švidkojs, «līdz nonāca pie manis, bija izmeklējis kādus četrdesmit komponistus, pat ticis līdz Veberam», un joko, ka vai nu viņi visi dzerot, vai arī atteikuši.
Raimonda Paula komponētās melodijas mūziklam Viss par Pelnrušķīti aranžējusi rokgrupa Slot. Komponists gan saka, «par roku šodien sauc visu ko, roks tas īsti nav. Aktieri jau kā māk, tā dzied. Izrādē viņi to izdara pieklājīgā līmenī. Publika mūziklu labi uzņēma. Tēma jau ir tik daudz visur kur izmantota! Viņi centušies taisīt laikmetīgu izrādi, nevis pasaciņu. Kas krievu teātrī ir, un kāpēc arī labprāt mūsu Krievu teātrī mēģinu – tā ir viņu atdeve. Tā ir pavisam cita. To pašu Odesu, burvīgo pilsētu nupat nospēlējām 122. reizi. Katru reizi, kad nāku uz izrādi, viņi jau visi mani gaida. Vajag izmēģināt, atkārtot. Pie mūsējiem es to ne sevišķi esmu manījis. Protams, ka tā ir attieksme pret to, ko dara.»
Runājot par darbu teātrī, Raimonds Pauls norāda uz iespējām, kas Krievijā ir lielākas, lai arī «ne līdz galam»: «Man janvārī būs tas datums, un Nacionālajā teātrī gatavojam koncertu. Izrādās, es teātrim esmu uzrakstījis 24 izrādes. Atlasīju, manuprāt, labākos gabalus. Pirmo reizi tie tiks apskaņoti ar lielo orķestri. Tad es skatos, ka aktieri atnāk uz mēģinājumu un ir pārsteigti, kad dzird, kā tam bija jāskan izrādē. Bet tā nav skanējis un neskanēs. Tā nu pie mums notiek. Izdevās atrast finansējumu, lai var atļauties orķestri, jo teātris to pacelt nevar.»
Mūziklam Viss par Pelnrušķīti kopumā ir sešas nominācijas piecās kategorijās: Labākā operetemūzikls, Labākais komponists muzikālajā teātrī, Labākais operetesmūzikla diriģents (Sergejs Iņkovs), Labākais kostīmu mākslinieks muzikālajā teātrī (Olga Marija Tumakova), Labākā aktrise operetēmūziklā (Feja – Oksana Kostecka, Pamāte – Jeļena Moisejeva).
Zelta maskas laureāti būs zināmi 2016. gada 16. aprīlī, kad K. Staņislavska un V. Ņemiroviča-Dančenko Muzikālajā teātrī notiks svinīgā apbalvošanas ceremonija.