Dailes teātris simtgadē vinila platē izdod Raimonda Paula teātra melodijas

© Gints Ivuškāns/F64

Dailes teātra simtgadē albumā "Dailes pieskāriens" ir apkopotas maestro Raimonda Paula 15 Dailes teātra izrādēm komponētas melodijas autora īpaši radītās klavierversijās, informēja teātra pārstāvis Marko Rass.

Atzīmējot veiksmīgo sadarbību un sagaidot maestro 85 gadu jubileju, "Dailes pieskāriens" izdots gan kompaktdiska, gan vinila plates formātā, kas tiks izdota ierobežotā skaitā - 500 eksemplāros, no kuriem pirmos 50 parakstījis Pauls.

Rass atzīmēja, ka jau vairāk nekā pusgadsimtu turpinās maestro sadarbība ar Dailes teātri, kura iesākās 1966.gadā, radot mūziku izrādei "Filma top…". Albumā skan melodijas no tādām leģendārām izrādēm kā "Īsa pamācība mīlēšanā", "Brands", "Šerloks Holmss", "Elizabete, Anglijas karaliene", "Meža gulbji", "Kaligula" un citiem Dailes teātra iestudējumiem.

Albuma ievadvārdos muzikoloģe, "Latvijas Radio 3 "Klasika"" direktore Gunda Vaivode raksta, ka šis maestro ieraksts ir gājiens vienatnē. "Bez grima, kolēģu atbalsta un aktieru zobgalībām, tomēr ar skatuves smaržu, kā nedaudz aizplīvurots pieskāriens Dailes laikam, kas zaudējis robežas. Tas nepaģērē salīdzinājumu un jaunu virsotņu iekarošanu. Paula smaile tā pat ir nesasniedzama," paudusi Vaivode.

Ieraksts ir tapis "Latvijas Radio" 1.studijā 2020.gada aprīlī. Skaņu ierakstu un apstrādi ir veicis Gustavs Ērenpreiss, skaņas pēcapstrādi koriģējis Mīkels Gemzole "Varibeat Audio" studijā Dānijā. Ieraksta producents ir Juris Vaivods, bet vizuālo noformējumu veidojis mākslinieks Miķelis Fišers.

Kultūra

Viņa ir kā skaista salapojusi, ziedoša liepa vasaras plaukumā, savā sievišķīgajā trauslumā un spēkā vienlaicīgi. Pārcietusi milzīgus pārbaudījumus dzīvē, Dārta Daneviča atzīta par 2023. gada labāko aktrisi par darbu monoizrādē “Zēni nav meitenes”, kas būs redzama Dailes teātra repertuārā arī jaunajā teātra sezonā. Par savu gatavošanās rutīnu katrai izrādei, par uzlabojamo savā teātrī, par darbu kopā ar Holivudas zvaigzni Džonu Malkoviču ekskluzīvā intervijā “nra.lv” stāsta Dārta Daneviča.

Svarīgākais