No oficiālā Veselības ministrijas skaidrojuma nav saprotami patiesie Veselības inspekcijas vadības rotācijas iemesli uz citām iestādēm. Ministrija atsaucas uz Civildienesta likumu, proti, lai nodrošinātu labi pārvaldību, uzdevumu efektīvu izpildi un sabiedrības uzticību civildienestam. Tomēr no šī nevar secināt, vai rotācijai pakļautās ierēdnes tiek pārceltas, jo darbu slikti pildījušas un Veselības inspekcijas vadībā vajadzīgs kāds, kas to dara labāk, vai gluži pretēji – ierēdnes tik labi strādā, ka viņu pieredze noderētu citās valsts iestādēs.
Ar Veselības ministrijas rīkojumu divas Veselības inspekcijas amatpersonas - vadītāja Aija Mežsarga un viņas vietniece Iveta Šica - tiek pārceltas uz citām iestādēm. A. Mežsarga uz pašas kādreiz vadīto Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centru, tikai zemākā amatā, savukārt I. Šica uz speciāli viņas pārcelšanai izveidotu amatu Valsts sporta medicīnas centrā. A. Mežsargas gadījumā rotācija, saprotams, izskatās un, visticamāk, arī ir pazemināšanā amatā, pret ko viņa iebilst un rotācijai nepiekrīt.
Uz jautājumu, kāpēc Veselības ministrija pieņēma lēmumu par šādu soli, Neatkarīgā saņēma oficiālu viedokli: «Lai nodrošinātu labu pārvaldību, it sevišķi civildienesta uzdevumu efektīvu izpildi un sabiedrības uzticību civildienestam, kā arī veicinātu ierēdņa kvalifikācijas izaugsmi, ierēdni, neizsludinot atklātu pretendentu konkursu un motivējot pārcelšanas pieļaujamību un lietderību, var pārcelt jebkurā citā ierēdņa amatā uz noteiktu vai nenoteiktu laiku tajā pašā vai citā iestādē.» Pašlaik ir ierosināts veikt savstarpēju valsts civildienesta ierēdņu pārcelšanu, un mērķis ir stiprināt sadarbību starp iestādēm, ņemot vērā speciālistu zināšanas un kompetences. Veselības ministrijā skaidro, ka ierēdni citā amatā citā iestādē pārceļ ar ministra lēmumu. Pārceļot ierēdni, viņa viedoklis tiek izvērtēts, kā arī vērtē to iestāžu viedokli, no kuras un uz kuru ierēdni var pārcelt. Tomēr, kā Neatkarīgajai saka Veselības ministrijas specialists Oskars Šneiders, ierēdnis var nepiekrist, bet viņam ir jāpilda rīkojums. Konkrēti par A. Mežsargu un I. Šicu rīkojumi par pārcelšanu ir parakstīti un jaunajos amatos ierēdņiem jāsāk darbs jau 2. maijā.
Sarunā ar Neatkarīgo Veselības inspekcijas vadītāja A. Mežsarga pauda uzskatu, ka viņas rotācija saistīta ar vairākām inspekcijas ierosinātām lietām par pārkāpumiem Bērnu slimnīcā un Stradiņa slimnīcā. Pārkāpumi saistīti ar nepamatotu pakalpojumu apmaksu no valsts budžeta (lietās figurē summas kopumā par pusmiljonu eiro). Veselības ministrija šo informāciju nekomentē, bet veselības ministre Anda Čakša publiski noraidījusi jebkādas šādas sakarības.
Veselības inspekcijas speciāliste Ineta Miglāne apstiprināja, ka pašlaik izskatīšanas stadijā ir Stradiņa slimnīcas apstrīdēšanas iesniegums un nav pieņemts gala lēmums, tāpēc šai lietai ir noteikts ierobežotas pieejamības statuss līdz gala lēmuma pieņemšanai. Proti, Stradiņa slimnīca ir apstrīdējusi inspekcijas aktu, tāpēc lēmums vēl nav stājies spēkā. Savukārt par Bērnu slimnīcas lietu sūdzība ir iesniegta prokuratūrā un nav zināms nolēmuma saturs. «Pie šādiem apstākļiem uzskatām, ka jebkādas detalizētākas informācijas sniegšana nav pieļaujama, tāpēc saprātīgi būtu atturēties no papildu informācijas publiskošanas, lai neietekmētu izziņas iestāžu darbu,» saka I. Miglāne.
Bērnu slimnīcas speciāliste Vita Šteina pastāstīja, ka Veselības inspekcijas ierosinātā lieta saistīta ar radioloģijas pakalpojumu sniegšanu bērniem, tomēr slimnīcas vadība uzsver, ka nav notikusi nekāda ļaunprātība. Problēmsituācija saistīta ar izpratni no likuma un noteikumu puses, kādus pakalpojumus bērniem (precīzāk - kāda speciālista nozīmētus) slimnīca drīkst sniegt par valsts budžeta naudu.