Izvēloties pārtikas produktus, 71 %* jauniešu 18 līdz 25 gadu vecumā dod priekšroku pēc iespējas ērtākam iesaiņojumam — tas ir pats galvenais kritērijs, ja pārējie apstākļi ir vienādi. Lai gan iesaiņojuma ērtums ir pirmajā vietā visām Latvijas iedzīvotāju paaudzēm, ar gadiem mūs arvien vairāk uztrauc, vai iesaiņojumā nav kaitīgu vielu un vai tas ir draudzīgs dabai, secināja uzņēmums "Immer Group".
Salīdzinājumam: 26-35 gadus veciem Latvijas iedzīvotājiem vispār ir vienalga, vai iesaiņojuma sastāvā ir veselībai kaitīgi komponenti. Savukārt 40 % Latvijas iedzīvotāju 36-45 gadu vecumā šo faktoru nosauca par trešo svarīgāko kritēriju, izvēloties iesaiņojumu, un tālāk šis rādītājs turpina palielināties.
Saskaņā ar "Immer Group" rīkoto pētījumu iesaiņojuma ērtums saglabā līderpozīcijas, bet pakāpeniski tomēr zaudē nozīmīgumu. Līdz 25 gadus vecu jauniešu vidū šo faktoru par prioritāru uzskata gandrīz ¾ aptaujāto, bet to vidū, kam ir 26-35 gadi, tādu ir mazāk (54 %). Vecākās vecuma grupās (46-55 gadi un vecāki par 55 gadiem) šis rādītājs veido jau attiecīgi 40 % un 45 %.
Visiem Latvijas iedzīvotājiem ir svarīgi, lai iesaiņojumu varētu ērti aizvērt, bet gadu gaitā arī šis faktors zaudē pozīcijas. 46 % jauniešu šo faktoru ir ierindojuši otrajā vietā pēc nozīmīguma, bet 26-35 gadus vecu respondentu vidū tādu jau ir nedaudz mazāk — 43 %. 36-45 gadus vecu personu vidū šis faktors vispār nav iekļuvis galveno kritēriju pirmajā trijniekā, bet mazliet vecākas paaudzes vidū nav pārvarējis 40 % robežu. Par 55 gadiem vecāku personu vidū iesaiņojuma atvēršanas un aizvēršanas ērtumu norādīja nedaudz vairāk par trešdaļu aptaujāto.
„Ir pieņemts uzskatīt, ka tieši jaunatne raizējas par iesaiņojuma materiālu ekoloģiskumu, bet tā nav. Trīs vissvarīgāko vēlamajam iesaiņojumam raksturīgo pazīmju vidū tieši vecāki ļaudis nosauca draudzīgumu videi. Līdz 25 gadus vecu jauniešu vidū ekoloģiskums vispār neiekļuva svarīgāko pazīmju pirmajā trijniekā, savukārt par 55 gadiem vecākiem ļaudīm šis faktors atrodas otrajā vietā — to par vienu no svarīgākajiem uzskata gandrīz puse respondentu,” stāsta "Immer Group" prezidente Irīna Mirošņika.
Secināts, ka jaunieši ir arī taupīgāki: 83 % no viņiem sagriež iesaiņojumu, lai izņemtu visu produktu. Varbūt tā izpaužas viņu rūpes par resursiem un vidi. Ar gadiem un, acīmredzot, ienākumu palielināšanos samazinās to personu skaits, kas tā dara: 26-35 gadus vecu Latvijas iedzīvotāju vidū iesaiņojumu sagriež par trešdaļu mazāk ļaužu (50 %). Šis rādītājs palielinās 36-45 gadus vecu respondentu vidū (62 %) un atkal samazinās vecākās paaudzes vidū: tā rīkojas 46 % Latvijas iedzīvotāju 46-55 gadu vecumā un tikai 35 % par 55 gadiem vecāku ļaužu.