Pētījums: Latvijā 33% iedzīvotāju atpūtas ceļojumu plānošanu uztic tūrisma firmām

© Vladislavs Proškins/F64 Photo Agency

Latvijā 33% iedzīvotāju atpūtas ceļojumus ārpus Latvijas mēdz uzticēt tūrisma firmām, liecina tūrisma kompānijas "Latvia Tours" ceļojumu indeksa dati.

Tostarp 18% ceļotāju izvēlējās iegādāties jau izplānotus ceļojumus tūrisma firmā, bet 15% - daļu no pakalpojuma iegādājās pie tūrisma operatora, bet daļu organizēja paši.

Pētījumā noskaidrots, ka ceļotāji vēlējušies brauciena plānošanu uzticēt profesionāļiem, lai ar saņemto pakalpojumu gūtu drošību, garantiju, komfortu un atbildību no ceļojuma organizētāja brauciena laikā. Šī tendence vairāk vērojama iedzīvotājiem vecumā no 64 līdz 75 gadiem. Tāpat novērots, ka brauciena organizēšanu tūrisma firmām vairāk mēdza uzticēt iedzīvotāji ar augstākiem ienākumiem.

Pētījumā arī secināts, ka divas trešdaļas respondentu - īpaši jaunieši vecumā no 25 līdz 34 gadiem ar vidēji zemiem ienākumiem - atpūtas braucienus tomēr mēdz organizēt paši. Tas skaidrojams ar brīvu interneta pieeju, digitalizāciju un globalizāciju. Šāda pieeja atpūtas organizēšanai vienlaikus ir jauns izaicinājums tūrisma pakalpojumu sniedzējiem, jo prasa pielāgoties un piedāvāt elastīgākus pakalpojumus tieši jauniešu mērķauditorijai.

Runājot par darījuma braucieniem, pētījumā atklāts, ka 36% respondentu līdz šim darījuma braucienus palīdzēja noformēt biroja administratori, kuri to organizēšanu nereti uzticēja tūrisma firmām.

"Uzticība tūrisma operatoriem bija pietiekami augsta, ko liecināja arī pēdējo trīs gadu tendence, redzot, ka procentuāli cilvēki arvien vairāk ceļojumu organizēšanu uzticēja tūrisma firmām. Arī turpmāk pastāv iespēja, ka braucienu organizēšanu cilvēki varētu vairāk uzticēt tūrisma pakalpojumu sniedzējiem, jo šobrīd vairāk kā jebkad ir svarīgi saņemt precīzu informāciju par ieceļošanas un izceļošanas prasībām dažādās valstīs," piebildaa "Latvija Tours" direktore Ieva Keiša.

"Latvia Tours" ceļojumu indekss" apkopo informāciju par Latvijas iedzīvotāju noskaņojumu, viedokli un attieksmi pret dažādiem ar ceļošanu saistītiem jautājumiem, to izveidojusi tūrisma aģentūra "Latvia Tours" sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS.

Jaunākais pētījums tapa 2019.gada nogalē, aptaujājot vismaz 1000 respondentu izlases veidā visā Latvijā.

Svarīgākais