Šodien Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) lems par tiem 40 cilvēkiem, kurus iekļaut Sabiedriskās konsultatīvās padomes sastāvā. Tās galvenais mērķis ir nodrošināt sabiedrības līdzdalību sabiedriskā pasūtījuma un elektronisko plašsaziņas līdzekļu nozares attīstības nacionālās stratēģijas izstrādē.
Pretendentu vidū ir vairāki Sorosa fonda finansēto iestāžu pārstāvji. Tā no nesen izveidotās Latvijas Žurnālistu asociācijas virzīta Providus portāla politika.lv galvenā redaktore Dita Arāja, kandidātus pieteicis arī Mediju institūts, Meierovica biedrība un citi. Starp pieteiktajiem sabiedrības viedokļa pārstāvjiem ir arī Rīgas Stradiņa universitātes mācībspēks Sergejs Kruks, Rakstnieku savienības vadītāja Ieva Kolmane, Komponistu savienības pārstāvis Mārtiņš Boiko un citi.
NEPLP locekle Dzintra Geka, kura ir atbildīga par konsultatīvās padomes izveidi, uz to liek lielas cerības. "Ļoti gribētos, lai šī padome varētu palīdzēt pie sabiedriskā pasūtījuma izstrādāšanas. Bez kultūras, izglītības, zinātnes un cilvēktiesību speciālistiem piesaistīsim arī Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvjus, lai būtu pārstāvēti visi novadi," Neatkarīgajai skaidro Dz. Geka.
Viņas teiktais nerada pārliecību, ka šī konsultatīvā padome darbosies Latvijas Televīzijas skatītāju un Latvijas Radio klausītāju interesēs. Drīzāk
tā būs formāla grupa, kuru izveidos atbilstoši šogad pieņemtajam Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumam.
Šim viedoklim pievienojas arī Latvijas Žurnālistu savienības priekšsēdētājs Juris Paiders, kurš uzskata – konsultatīvā padome "pārstāvēs nevis sabiedrību, bet ieinteresētās organizācijas. Režisoriem tā būs vieta, kur pārdot savu produkciju. Mācībspēki ģenerē naudu jauno darbinieku ražošanā. Tā būs ar presi saistīto personu padome, kam nav nekāda sakara ar skatītājiem. Tas būs kā biznesa un arodbiedrību interešu klubs, nevis pārstāvēs skatītāju intereses".
Pirmā Sabiedriskās konsultatīvās padomes sanāksme plānota 7. janvārī, kuras laikā no 40 dalībnieku vidus ievēlēs tās valdi un priekšsēdētāju. Tās galvenais mērķis ir nodrošināt sabiedrības līdzdalību sabiedriskā pasūtījuma un elektronisko plašsaziņas līdzekļu nozares attīstības nacionālās stratēģijas izstrādāšanā.