Ministre: Lai realizētu pedagogu arodbiedrības piedāvājumu, vajag 4000 skolotāju

© Dmitrijs Suļžics /F64

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) prasības īstenošana par slodžu izmaiņām prasītu nozarei piesaistīt vairākus tūkstošus skolotāju, norāda izglītības ministre Anita Muižniece (K).

Politiķe atsaucās uz prasību par pedagogu darba slodzes izlīdzinājumu, kas paredz, ka 60% no darba slodzes skolotājs vadītu mācību stundas, savukārt 40% no darba slodzes gatavotu mācību stundas un veiktu pārējos pienākumus.

Viņa atkārtoti norādīja, ka šādas kārtības ieviešanai Latvijā būtu nepieciešami vēl vismaz 4000 pedagogu.

Vakar notikušās tikšanās laikā LIZDA vadība izklāstījusi savas prasības par pedagogu slodžu sabalansēšanu un atalgojuma pieauguma grafika izstrādi, savukārt Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) esot uzklausījusi vairāku partneru iebildumus.

Lai gan arodbiedrība solījusi organizēt piketu 6.septembrī, puses esot vienojušās pirmdiena tikties plašākā sanāksmē, kurā piedalīsies IZM, Finanšu ministrijas, premjera biroja, LIZDA, Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas un Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvji.

Runājot par prasību mainīt darba slodzes sadalījumu, Muižniece izcēla, ka šobrīd jau tiek ieviesti un plānoti vairāki risinājumi, kas sekmēšot slodzes sabalansēšanu, piemēram, skolu tīkla optimizācija un plāni par slodzes pārdali mācību gadu griezumā.

Muižniece izcēla, ka LIZDA nav vienīgais IZM partneris, ar kuru ir jādiskutē par nozares jautājumiem. Kompromiss esot iespējams, kad visas iesaistītās puses nonāk pie racionālām un konstruktīvām idejām un piedāvājumiem.

Kā ziņots, ceturtdien LIZDA pie Saeimas rīkoja piketu, kurā pulcējās vairāki tūkstoši pedagogu. Protesta akcijas laikā LIZDA neesot izdevies panākt garantijas tās izvirzīto prasību izpildei.

Pēc tikšanās ar Muižnieci LIZDA vadītāja Inga Vanaga sacīja, ka IZM nepiekāpās nevienā no trijām pedagogu izteiktajām prasībām. Par tālākajiem soļiem arodbiedrība lems 20.jūnijā gaidāmajā LIZDA kopsapulcē.

Svarīgākais