Satiksmes ministrija neplāno noteikt obligātu ķiveru lietošanu visiem elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem

© Dmitrijs Suļžics/f64

Satiksmes ministrija (SM) šobrīd neplāno noteikt obligātu ķiveru lietošanu visiem elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem, bet tikai līdz 18 gadu vecumam, jo tai nav mērķis uzlikt sabiedrībai neizpildāmas normas, aģentūrai LETA teica satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA).

Viņš skaidroja, ka Ceļu satiksmes noteikumu grozījumu saskaņošanas procesā notiek sanāksmes, kurās piedalās gan pārstāvji no SM, gan Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD), Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS) un nozares.

Vitenbergs teica, ka vairums bērnu, braucot ar velosipēdu vai elektroskrejriteni, neizmanto ķiveres, un pieaug negadījumu skaits, kurā cietuši tieši bērni. Pie ministrijas vērsušies BKUS pārstāvji ar ierosinājumu par obligātu ķiveru lietošanu līdz 18 gadiem.

Jautāts, kāpēc ministrija vairs neplāno noteikt obligātu ķiveru lietošanu visiem velosipēdistiem un elektroskrejriteņu lietotājiem, Vitenbergs atbildēja, ka ministrijai nav mērķis pārregulēt un uzlikt neizpildāmas normas.

"Ja ir runa par senioriem kādā lauku pagastā, kuri brauc uz mežu sēņot, vai vietējā pagasta centrā pēc produktiem, domāju, ka šeit var iztikt bez ķiveres," skaidroja Vitenbergs, uzsverot, ka bērni ir prioritāte un noteikt viņiem ķiveru lietošanu kā obligātu ir pienākums pret bērnu slimnīcas personālu.

Jau ziņots, ka pagājušā nedēļā SM pārstāvji norādīja, ka rosinās noteikt obligātu ķiveru lietošanu gan visiem elektroskrejriteņu, gan velosipēda lietotājiem. Ministrijā skaidroja, ka šāda prasība ir iekļauta Ceļu satiksmes noteikumos, kas tiek virzīti apstiprināšanai Ministru kabinetā.

Iepriekš ministrijā uzsvēra, ka galvas traumas, vadot skrejriteni, gūst gan bērni, gan pieaugušie. Tāpat SM pagājušā nedēļā pauda, ka, uzklausot mediķu sniegto informāciju par to, ka galvas traumas gūst arī velosipēdisti, SM virzīs priekšlikumu par obligātām ķiverēm visiem, gan elektroskrejriteņu, gan velosipēdu vadītājiem.

Spēkā esošo tiesību normu pielāgošanai augstākām ceļu satiksmes drošības prasībām, Ceļu satiksmes noteikumos plānots precizēt prasības elektroskrejriteņu lietošanas kārtībai un sabiedriskā transporta joslas izmantošanai, kā arī pārskatīt ceļu satiksmes drošības prasības attiecībā uz velosipēdu, elektroskrejriteņu vadītājiem un gājējiem, paredz saskaņošanai Ministru kabinetā (MK) iesniegtie grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos.

Attiecībā uz elektroskrejriteņiem Ceļu satiksmes noteikumos paredzēts no 2024.gada 1.janvāra noteikt, ka to vadītājam braukšanas laikā ir jābūt galvā uzvilktai aizsprādzētai aizsargķiverei.

Lai sasniegtu ceļu satiksmes drošības mērķus par drošu skrejriteņu dalību ceļu satiksmē, paredzēts noteikt, ka maksimālais ātrums, ar kādu elektroskrejriteņu vadītāji drīkst braukt, nedrīkst pārsniegt 25 kilometrus stundā. Tāpat noteikumu projekts papildināts ar tiesību normām, kas aizliedz elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem braukt pa pretējā virziena brauktuvi.

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.