Ārkārtas sapulcē iecelts jauns "Eiropas dzelzceļa līnijas" pagaidu valdes priekšsēdētājs

© pexels.com

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pagaidu valdes priekšsēdētāja amatā iecelts Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" Latvijas filiāles līdzšinējais vadītājs Ēriks Diļevs, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Diļevs pagaidu valdes priekšsēdētāja amata pienākumus pildīs no piektdienas līdz brīdim, kad iecels jaunu EDzL valdes priekšsēdētāju, kuru izvēlēsies, organizējot publisku kandidātu pieteikšanās konkursu normatīvos noteiktajā kārtībā.

Savukārt lēmums par jauna pagaidu valdes locekļa iecelšanu plānots tuvākajā laikā, norāda ministrijā.

Diļevam ir vairāk nekā 18 gadu pieredze darbā transporta nozarē, tostarp kopš 2018.gada Diļevs strādā "RB Rail". Sākotnēji viņš bija "RB Rail" Ceļu un inženierkomunikāciju nodaļas vadītājs, bet vēlāk tika iecelts tehniskā direktora Latvijā amatā. No 2023.gada sākuma Diļevs ir "RB Rail" Latvijas filiāles vadītājs un ir atbildīgs par filiāles komandas vadību, stratēģisko plānošanu un sadarbību ar projekta ieinteresētajām pusēm.

Pirms pievienošanās "Rail Baltica" projekta komandai, Diļevs vairāk nekā piecus gadus strādāja starptautiskos projektos Lielbritānijā, Apvienotajos Arābu Emirātos un Latvijā.

Jau ziņots, ka SM šogad 26.aprīlī saņēma EDzL līdzšinējā valdes priekšsēdētāja Kaspara Vingra un valdes locekļa Arņa Staltmaņa paziņojumus par atkāpšanos no amata.

SM pieņēma EDzL valdes priekšsēdētāja atlūgumu no šā gada 27.aprīļa. Savukārt valdes loceklis amata pienākumus vēl turpināja pildīt, lai nodrošinātu EDzL darbības nepārtrauktību.

LETA jau vēstīja, ka "Rail Baltica" projekts, kurā pēdējā laikā izgaismojas problēmas ar termiņu ievērošanu un finansējuma apgūšanu, paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 milimetru - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Valsts drošības dienests (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā uzsvēris, ka, neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība.

Tāpat ziņots, ka EDzL apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 6,398 miljoni eiro, kas ir par 64% vairāk nekā 2022.gadā, savukārt uzņēmuma zaudējumi pieauga līdz 195 783 eiro.

EDzL ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība, un tās pamatkapitāls ir 4,445 miljoni eiro.

Svarīgākais