Interesants fakts: kura uzņēmuma reklāmu interneta lietotāji jūnijā redzēja visbiežāk?

© Pixabay.com

Jūnijā reklamētākais zīmols internetā bija "Lidl", kura displeja reklāmas ir tikušas parādītas 428 000 interneta lietotāju no datoriem, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" publicētā informācija.

Tikmēr otro pozīciju ar 413 000 interneta lietotājiem ("real users") ieņem "Rimi".

Ar reklāmas kreatīviem no brīvā laika pavadīšanas un ēdināšanas nozarēm, zīmols "Klondaika", sasniedzot 406 000 lietotāju no datoriem, topā ieņem trešo vietu. Savukārt ceturtais populārākais zīmols displeja reklāmu topā jūnijā ir "Temu", kura reklāmas sasniedza 384 000 interneta lietotāju, bet pirmo piecinieku noslēdz tirdzniecības nozares zīmols "Rd Electronics" ar 379 000 interneta lietotājiem.

Ar 367 000 lietotāju no datoriem, sestais populārākais ir mājsaimniecības preču un mēbeļu nozares zīmols "Ikea", kamēr septītās vietas īpašnieks jūnijā ir zīmols "Tele2", telekomunikācijas un tirdzniecības nozares displeja reklāmām parādoties 366 000 lietotāju datoros. Zīmola "Drogas" displeja reklāmas tika parādīti 359 000 lietotāju kamēr ceļošanas un tūrisma nozares zīmola "airBaltic" displeja reklāmas sasniedza 349 000 interneta lietotāju, taču topu noslēdz vēl viens telekomunikācijas un tirdzniecības nozares pārstāvis - zīmols "Bite" ar 341 000 lietotāju.

Pēc reklāmas kontakta kvalitātes rādītāja, ko veido četri elementi: reklāmas veids, kontakta ilgums, reklāmas izmērs un vienlaicīga citu reklāmu klātbūtne lietotāja logā, no zīmoliem displeja reklāmu topā visvairāk kontaktu sasniedzis zīmols "Lidl" - 536 000, savukārt 472 000 kvalitatīvo kontaktu uzrādījis zīmols "Rimi", bet 356 000 - zīmols "Temu".

Video kreatīvu topā jūnijā līdera pozīciju ir ieņēmis mājsaimniecības preču nozares zīmols "Dormeo", kura reklāmas ir parādījušās 222 000 lietotāju. Tam seko tirdzniecības nozares zīmols "Lidl" ar 210 000 sasniegtiem lietotājiem, savukārt 209 000 lietotāju ir sasniegušas "Ikea" video reklāmas. Ceturto un piekto vietu ieņem brīvā laika pavadīšanas nozares pārstāvji - "Optibet" ar 200 000 un "Klondaika" ar 192 000 sasniegtiem interneta lietotājiem.

Pārtikas nozares zīmols "Purina", sasniedzot 191 000 lietotāju, ierindojas sestajā vietā, tikmēr septītais populārākais zīmols jūnijā ir "Pērc un Pārdod"/"pp.lv" no tirdzniecības nozares - zīmola video reklāmas parādījās 189 000 "Real Users" no datoriem. Personīgās aprūpes un higiēnas preču zīmola "Old Spice" video reklāmas sasniedza 175 000 interneta lietotāju no datoriem, kamēr zīmola "Drogas" video reklāmas - 169 000 "Real Users", ierindojot to devītajā vietā. Video reklāmu topu noslēdz brīvā laika pavadīšanas nozares zīmols "Fenikss Casino" ar 164 000 interneta lietotājiem.

Video reklāmu zīmolu topā visaugstāko rādītāju uzrādījis zīmols "Optibet" ar 400 000 kontaktiem, kamēr "Lidl" sasniedzis 395 000 kvalitatīvo kontaktu, bet zīmols "Dormeo" - 376 000 kontaktu.

"Gemius AdReal" sistēmā katru dienu tiek apstrādāti ap 4 miljoni video reklāmu un 54 miljoni displeja reklāmu, tostarp ik dienu sistēmā ienāk aptuveni 60 000 jaunas displeja un 5 000 video reklāmas. Reklāmas tiek kategorizētas 18 nozarēs - telekomunikācijas, apģērbs un aksesuāri, tirdzniecība, pārtika, finanses, farmācija, mājsaimniecības preces un citās, ko iespējams skatīt detalizēti arī virknē apakšnozaru. Tās iespējams izdalīt pēc zīmola īpašnieka, zīmola, medija īpašnieka, medija kanāla vai nozares.

Pētījuma pamatā ir aptuveni 3000 interneta lietotāju liels panelis mēnesī (2000 panelistu dienā) vecuma grupā no 7 līdz 74 gadiem - reprezentatīva interneta lietotāju grupa, kas savās interneta pārlūkprogrammās datoros ir lejupielādējusi spraudni, ar kura palīdzību iespējams mērīt tiešsaistes reklāmas kampaņu efektivitāti. Ievāktie dati tiek kategorizēti un svērti, lai iegūtu kopējo tiešsaistes reklāmas tirgus ainu.

Latvijā

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais