"Pasažieru vilciens" pirmajā pusgadā nopelnījis teju 700 000 eiro

© Gints Ivuškāns / F64

AS "Pasažieru vilciens" (PV) šogad pirmajā pusgadā strādāja ar 695 349 eiro peļņu, kas ir 2,2 reizes vairāk nekā pērn pirmajā pusgadā, kad kompānija nopelnīja 315 461 eiro, aģentūru LETA informēja PV pārstāvji.

PV ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem šogad pirmajā pusgadā bija 11,741 miljons eiro, kas ir aptuveni par diviem miljoniem vairāk nekā pērn pirmajā pusgadā.

Patlaban pasažieru pārvadājumos PV izmanto 28 jaunos elektrovilcienus, savukārt vēl vienam elektrovilcienam veic dinamiskās pārbaudes. Atlikušo trīs sastāvu piegādi ražotājs "Škoda vagonka" apņēmies īstenot līdz septembra beigām.

Uzņēmums tuvākajā laikā plāno pilnībā atteikties no veco elektrovilcienu izmantošanas.

PV šogad sešos mēnešos pārvadāja 8,99 miljonus pasažieru, kas ir par 9,3% jeb 767 317 pasažieriem vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Tostarp 89% jeb 8,024 miljoni pasažieru šogad pirmajā pusgadā pārvadāti ar elektrovilcieniem jeb piepilsētas maršrutos, bet 11% jeb 965 409 pasažieru - ar dīzeļvilcieniem jeb reģionālajos maršrutos un Siguldas dzelzceļa līnijā.

Šogad pirmajā pusgadā ar PV vilcieniem, veicot pasažieru pārvadājumus, nobraukti 3,646 miljoni kilometru, kas ir par 20,2% vairāk nekā pērn pirmajā pusgadā. Nobraukto kilometru skaita pieaugumu PV skaidro ar reisu skaita palielināšanu, piemēram, Daugavpils un Liepājas virzienā, kā arī intervāla grafika pilnveidošanu atsevišķos maršrutos.

Vienlaikus vilcienu precizitāte jeb rādītājs, kas apliecina, cik reisu ir izpildīti atbilstoši vilcienu kustības grafikam, 2024.gada pirmajā pusgadā bija vidēji 97,2%.

Jau ziņots, ka 2023.gada pirmajā pusgadā PV strādāja ar 29,132 miljonu eiro apgrozījumu, tostarp ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem veidoja 9,7 miljonus eiro. Tāpat uzņēmums guva 315 461 miljona eiro peļņu.

Pagājušā gadā kopumā PV auditētais apgrozījums bija 59,788 miljoni eiro, kas ir par 14,4% vairāk nekā 2022.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās vairākkārtīgi un bija 3177 eiro.

"Pasažieru vilciens" izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.