Jauno elektrovilcienu ceļš uz Latvijas sliedēm iesākās ne visai veiksmīgi. No “Škoda Vagonka” nopirktie jaunie vilcieni sāka kursēt janvārī, un sākumā tie lūza un kavēja, izraisot pasažieru neapmierinātību. Taču tagad vilcieni esot pielāgoti Latvijas realitātei, tāpēc valsts uzņēmuma “Pasažieru vilciens” vērtējumā vilcieni gaidāmajai ziemas sezonai ir gatavi, vēsta 360TV ziņas “Ziņneši”.
Lai “Vivi” vilcieni varētu kursēt normāli, tiem tika veikta virkne labojumu. Bija jāremontē elektrības pārveidotāji, jāpārprogrammē pantogrāfi, jāatvieno no durvju bloķēšanas sistēmas izbīdāmais pakāpiens, kurš mēdza iesalt, un, visbeidzot, jānomaina vesela partija brāķēto akumulatoru, kā arī signāla taures, kurās puteņa laikā iekļuva sniegs, un arī logu tīrīšanas slotiņas, kuras izrādījās pārāk garas.
“Vilcieni sevi ir pierādījuši, ka tie ir labi vilcieni. Šodien tie ir 30 un mēs jau no vasaras beigām izmantojam tikai Škodas vilcienus. Protams, daži kavē. Bet nu cipari rāda, ka mēs esam vieni no punktuālākajiem pasažieru pārvadātājiem Eiropā,” stāsta Raitis Nešpors, “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs.
Īsts čehu vilcienu lāsts esot mainīgie Latvijas laikapstākļi. Dažu stundu laikā vagoni var piedzīvot lietu un apledojumu, stipri vēju, kā arī slapjas koku lapas uz sliedēm. Latvijas klimatiskajos apstākļos viena no lielākajām problēmām ir tā, ka ziemā apledo elektriskie vadi. Tā, kā citās valstīs, Latvijā tos pagaidām neapsilda. Bet viens no risinājumiem varētu būt, ka ziemas periodā agri no rīta tiks palaists tā saucamais tehniskais vilciens, kurš tad šos vadus arī notīrīs no apledojuma.
Tiek solīts, ka šoziem par vilcienu kavēšanos vai jebkādām tehniskām ķibelēm pasažieri tiks informēti ātrāk, pateicoties vienotā dispečeru centra izveidei, kas tagad strādā 24/7 režīmā.