Pārbaudes ilgums par bērnu tiesību pārkāpumiem Ēbelmuižas pamatskolā nav zināms

© Dmitrijs Suļžics/MN

Nav zināms, cik ilgi noritēs pārbaude par bērnu tiesību pārkāpumiem Rīgas Ēbelmuižas pamatskolā, jo to ietekmē vairāki apstākļi, aģentūra LETA noskaidroja Bērnu aizsardzības centrā (BAC).

Izvērtējot pārbaudes laikā konstatēto, tiks sākts administratīvā pārkāpuma process, kurā tiks vērtēts bērnu tiesību pārkāpuma sastāvs, aģentūrai LETA apliecināja BAC Bērnu tiesību uzraudzības dienesta Bērnu tiesību aizsardzības departamenta direktora vietniece Ivita Dambeniece.

Viņa nemācēja pateikt, cik ilgi noritēs pārbaude, jo tas atkarīgs no vairākiem apstākļiem, tostarp surdotulka pieejamības.

Tāpat vēl nav zināms, kādu administratīvo sodu varētu piemērot video redzamajai skolotājai. To vērtēs administratīvā pārkāpuma procesa laikā un saskaņā ar noteikto Administratīvās atbildības likumā un Bērnu tiesību aizsardzības likumā, kā arī ievērojot citus normatīvos aktus.

Dambeniece uzsvēra, ka administratīvā procesa sākšanu un lēmuma pieņemšanu neietekmē tas, ka video redzamā skolotāja, kura apsaukā audzēkni, jau ir atlaista.

Pērn Ēbelmuižas pamatskolā tika veikta bērnu tiesību ievērošanas pārbaude saistībā ar audzēkņu savstarpējām attiecībām, kā arī skolai sniegti ieteikumi par skolēnu sadzīves situāciju risināšanu, tajā skaitā izmantojot izglītības iestādes internāta pakalpojumu.

Jau ziņots, ka Latvijas Televīzijas raidījuma "4. studija" rīcībā nonācis video ar skolotājas un nedzirdīga bērna konfliktu Ēbeļmuižas pamatskolā. Video redzams, kā skolotāja apsaukā audzēkni, saucot viņu par "slimu", "stulbu" un "idiotu". Audzēknis pedagoģei zīmju valodā strīdas pretī.

Video redzamā skolotāja esot bijusi skolas internāta audzinātāja un skolā pasniegusi sociālās zinības. Pamatskolas direktore Kristiāna Pauniņa raidījumam uzsvēra, ka šāda pedagoga attieksme ir nepieļaujama.

Par bērnu tiesību pārkāpumiem izglītības iestādē informēts BAC, kas veiks bērnu tiesību ievērošanas pārbaudi Ēbeļmuižas pamatskolā.

Skolas mājaslapā pausts, ka tās vērtības ir izaugsme, profesionalitāte, sadarbība un tolerance.

Savukārt viens no izglītības iestādes mērķiem ir "radīt iespējas un apstākļus skolas izglītojamajiem iegūt savam veselības stāvoklim, spējām un attīstības līmenim atbilstošu izglītību, vienlaikus nodrošinot izglītojamo pedagoģiski psiholoģisko un ārstniecisko korekciju, sagatavotību darbam un dzīvei sabiedrībā".

Latvijā

Nesen Baltijas valstīs veiktā aptauja atklāj, ka ievērojams skaits iedzīvotāju atzīst "Rail Baltica" projekta nozīmi militārās mobilitātes un reģiona valstu nacionālās drošības stiprināšanā. 60% respondentu Latvijā, 52% Igaunijā un 72% Lietuvā uzskata, ka militārā mobilitāte ir galvenais iemesls ātrgaitas dzelzceļa līnijas būvniecībai, kas savienos trīs Baltijas valstis ar Poliju un plašāku ES transporta koridoru. Tāpat arī dati liecina, ka 68% Baltijas iedzīvotāju uzskata Rail Baltica par nozīmīgu soli ES integrācijas virzienā, salīdzinot to ar eiro ieviešanu.