Uzņēmēji aicina likvidēt iebraukšanas maksu Jūrmalā

"Jūrmala sevi pozicionē kā pilsēta, kas domāta tūristiem. Taču pirmais, ko iebraucēji redz, ir ķieģelis, ka bez iebraukšanas maksas tajā nevar nokļūt. Uzskatu, ka no tās vajadzētu atteikties un izveidot diferencētu cenu maksas autostāvvietas," Neatkarīgajai komentē Jūrmalas uzņēmēju biedrības izpilddirektore Ingrīda Elinga-Eliasa.

Jūrmalas dome nolēmusi ar nākamā gada 1. janvāri dubultot iebraukšanas maksu pilsētā – no viena uz diviem latiem. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija uzsver, ka bez ekonomiskā pamatojuma šo ieceri nesaskaņos, jo maksu var dubultot, ja ir paredzēta vērienīga pludmales sakopšana.

Savukārt Jūrmalas uzņēmēju biedrības izpilddirektore uzskata, ka daudz lielāku efektu kūrortpilsēta iegūtu, ja likvidētu caurlaižu iegādes punktus, to vietā pilsētā izveidojot maksas autostāvvietas. "Tuvāk jūrai varētu būt dārgāk, attālāk – lētāk. Turklāt stāvvietu automātu uzstādīšana nemaz tik daudz neizmaksātu, un pašvaldība varētu iegūt daudz vairāk līdzekļu," ir pārliecināta

I. Elinga-Eliasa.

"Transporta plūsma pilsētā ar katru gadu palielinās, un pirms vairāk nekā 10 gadiem noteiktie iebraukšanas ierobežojumi vairs nepilda savus uzdevumus, tas ir, pietiekami nenovirza tranzīta plūsmu pa apvedceļu. Likmes palielinājums sekmēs viena no īpaša režīma zonas ieviešanas mērķa sasniegšanu – tranzīta samazināšanu caur pilsētu, tādējādi paaugstinot vides kvalitāti un nodrošinot paaugstinātu komfortu," uzskata Jūrmalas domes priekšsēdētājs Raimonds Munkevics.

Latvijā

Dzinēju trūkuma dēļ lidmašīnas paliek uz zemes, tāpēc tiek atcelti reisi, un nacionālā aviokompānija “airBaltic” cieš zaudējumus – tādu cēloņsakarību ķēdi atklājis “airBaltic” izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Martins Gauss. Bet jau pirms diviem gadiem tapa zināms, ka aviokompānija pasūtījusi lidmašīnas ar garu mūžu nestrādājošiem dzinējiem. Bija iespējams prognozēt, ka tie visi ātri vien izies no ierindas.

Svarīgākais