Rīga sola būt velobraucējiem draudzīga

Šonedēļ divriteņu īpašnieki beidzot ir varējuši uzsākt ilgi gaidīto sezonu, un jau rīt galvaspilsētā tiks atklāta ikgadējā Rīgas velonedēļa, kas ievadīs velovasaras aktualitātes Rīgā.

Iesākot aktīvo sezonu, rīt divriteņu entuziastus gaida velo tirdziņš, minitreka sacensības, kā arī Pilsētas medības, kas būs pilsētvides velo orientēšanās un izklaides pasākums. Visu nedēļu pilsētā notiks gan velo ekskursijas un kino vakars, gan ērmriteņu darbnīcas, retro riteņtūre, kā arī diskusija Velosipēdists satiksmē. Šajās dienās pie Brīvības pieminekļa būs iespēja iepazīties ar elektrovelosipēdu izmantojumu, savukārt Velo Love pārstāvji dalīsies pieredzē par veloceļošanas iespējām Latvijā un Eiropā. 1. maijā notiks Rīgas velo parāde, bet 5. maijā velonedēļa noslēgsies ar tradicionāli krāšņo Tvīda braucienu.

Jāpiebilst, ka šogad Rīgas pašvaldība turpinās celiņu Centrs–Dārziņi, Vecmīlgrāvis–Vecāķi un Vanšu tilts–Māras dīķis projektēšanu un būvniecību. Kopējais pilsētas veloceliņu garums jau šobrīd ir ap 50 kilometriem. Uz jau esošajiem veloceļiem šogad tiks atjaunots marķējums, segums un veikts bedrīšu remonts. Rīgas mērs Nils Ušakovs (Saskaņas centrs) sola, ka šogad veloceliņi tikšot iezīmēti arī uz dažām ielām pilsētas centrā, kur to ļauj drošības apsvērumi. Savukārt Rīgas pašvaldības vadītāja amatam pieteiktā Nacionālās apvienības kandidāte Baiba Broka uzsver, ka būtu jārīko konkursi Latvijas māksliniekiem par jaunu, oriģinālu velostāvvietu dizainu.

Vēl viens jautājums, kas šajā pavasarī uztrauc gan velobraucējus, gan autovadītājus, ir tas, vai, remontējot Salu tiltu, kamēr nav pabeigta Dienvidu tilta būvniecība, galvaspilsētas ielās neradīsies milzīgi sastrēgumi?

Visi nra.lv aptaujātie politiķi ir vienisprātis, ka plānotais Salu tilta remonts autobraucējiem radīs daudzas neērtības, tomēr atlikt šos darbus vairs nedrīkstot.

Reformu partijas Rīgas mēra amata kandidāte Inga Antāne akcentē: lai arī satiksmes plūsma pilsētā kļūs gausāka, tomēr par Salu tilta katastrofālo stāvokli tiekot runāts jau sen un vilcināšanās vairs nav pieļaujama. «Cilvēku drošība ir primāra, lai arī autobraucējiem būs jāpiecieš neērtības,» saka politiķe. Tikmēr B. Broka papildina: Salu tilts ir jāremontē nekavējoties, tomēr pilnībā to slēgt nedrīkst. Tātad nākšoties labot pa joslām. Tiesa, lai šādos sarežģītos apstākļos atslogotu galvaspilsētas ielas, tikšot izbūvētas publiskās autostāvvietas Pārdaugavā, Bāriņu un Hermaņa ielas rajonā. Savukārt Latvijas Zaļās partijas līderis Guntis Belēvičs uzskata, ka satiksmes problēmas varētu efektīvi risināt, veicinot sabiedriskā transporta izmantošanu, tostarp padarot to par bezmaksas pakalpojumu. N. Ušakovs mierina: Dienvidu tilta 3. kārtas būvniecību plānots pabeigt līdz šī gada novembrim. Tieši tāpēc Salu tilta pilna rekonstrukcija sāksies tikai 2014. gadā. Savukārt šogad tiks asfaltēts satiksmes pārvads pār Bieķengrāvi un rekonstruēts Ulmaņa gatves pārvads. «Protams, jebkuru apjomīgu satiksmes infrastruktūras objektu būvniecības vai rekonstrukcijas laikā autovadītājiem jārēķinās ar zināmām neērtībām, taču pašvaldība šos darbus plāno tā, lai satiksmes problēmu būtu pēc iespējas mazāk,» saka N. Ušakovs.

***

Kad tiks pabeigti neizbūvētie veloceliņu savienojumi?

+102

Baiba BROKA:

– Līdz 2013. gada rudenim mēs pabeigsim veloceliņu izbūvi maršrutos Vecmīlgrāvis–Vecāķi, Centrs–Torņakalns–Ziepniekkalns, Centrs–Dārziņi. Līdz 2014. gada vasarai attīstīsim plašu veloceliņu tīklu centrā, nodrošinot arī drošu velostāvvietu izbūvi un izsludinot konkursus Latvijas māksliniekiem par šo stāvvietu dizaina risinājumiem.

814

Guntis BELĒVIČS:

–Veloceliņa izveidošanai nav jābūt varoņdarbam par miljonu. Tos var izveidot piecreiz vairāk par desmitreiz mazāku cenu. Primāri jāveido velo joslas, kuras ir lētākas izbūvē un uzturēšanā.

1063

Inga ANTĀNE:

– Veloceliņu savienojumi, kā arī citi infrastruktūras uzlabojumi – celiņu uzturēšana un marķēšana, nolīdzinātas apmales, norādes, velo novietnes – nepieciešami, lai turpinātu popularizēt velokustību un padarītu Rīgu par velobraucējiem draudzīgu pilsētu.

66

Armands KRAUZE:

– Nepabeigtie veloceliņi tiks pabeigti pēc iespējas īsākā laikā, ieviešot citās ES galvaspilsētās izmantotos ekonomiskos risinājumus.

1166

Nils UŠAKOVS:

– Nākamajā sasaukumā plānots uzbūvēt veloceliņus virzienā Imanta–Vakarbuļļi un Centrs–Ziepniekkalns. Plānots sākt iezīmēt veloceliņus uz visām galvenajām ielām mikrorajonos.

1288

Sarmīte ĒLERTE:

– Vienotības programma paredz jaunus veloceliņus un to savienojumus 50 kilometru garumā.