Par Vidzemes Augstskolas rektori kļuvusi Agnese Dāvidsone

© Ekrānuzņēmums

Trešdien Vidzemes Augstskolā (ViA) vēlēšanās par rektori ievēlēja Agnesi Dāvidsoni, aģentūru LETA informēja ViA pārstāvji.

Par Dāvidsoni nobalsoja 26 no 38 Satversmes sapulces dalībniekiem.

Starptautiskā konkursā uz ViA rektora vietu tika saņemti četri pieteikumi, no kuriem augstskolas padome tālāk virzīja trīs kandidātus - līdzšinējo ViA Sabiedrības zinātņu fakultātes dekāni un pašreizējo rektora pienākumu izpildītāju Dāvidsoni, Latvijas Universitātes Medicīnas fakultātes akadēmiskās maģistra programmas "Epidemioloģija un medicīniskā statistika" vadītāju Liliānu Civjāni un arhitektu, izglītības novatoru un kuratoru Oskaru Redbergu.

No 2013.gada marta līdz 2022.gada februārim rektora amatu ViA ieņēma Gatis Krūmiņš, kurš šajā amatā pavadīja divus termiņus. Šobrīd Krūmiņš turpina darbu ViA kā augstskolas padomes loceklis, kā vadošais pētnieks un asociētais profesors.

Dāvidsone ir ieguvusi bakalaura un maģistra grādu ViA un doktora grādu komunikācijas zinātnē Tartu Universitātē. Dāvidsone ir ViA asociētā profesore un vadošā pētniece, savukārt iepriekš bijusi dekāne un Komunikācijas un mediju studiju virziena vadītāja.

Jau ziņots, ka ViA Satversmes sapulcē 22.jūnijā neizdevās ievēlēt jaunu rektoru, tāpēc augstskolas padome uz šo posteni rīkoja atkārtotu starptautisku konkursu.

Pirmajā starptautiskajā konkursā uz rektora vietu tika saņemti trīs pieteikumi, no kuriem augstskolas padome tālāk uz vēlēšanām Satversmes sapulces sēdē virzīja divus kandidātus - Dāvidsoni un Rīgas Stradiņa universitātes docentu Māri Andžānu, kuri otrajā vērtēšanas kārtā bija saņēmuši augstāko novērtējumu.

Saskaņā ar Augstskolu likumu, lai ievēlētu rektoru bija nepieciešama vismaz 21 balss "par" jeb lielākā daļa no 40 Satversmes sapulces dalībnieku balsīm. Satversmes sapulcē piedalījās 34 no 40 biedriem. Līdz ar to pietiekamu saņemto balsu pārsvaru neieguva neviens kandidāts.

Latvijā

Pedagogi no visas Latvijas iezīmē vairākas būtiskas problēmas, kas saistītas ar mācību līdzekļu pieejamību un kvalitāti. Neraugoties uz centieniem nodrošināt pilnvērtīgu izglītības procesu, vairums pedagogu saskaras ar to, ka pieejamie resursi neatbilst ne mūsdienu vajadzībām, ne skolēnu attīstības prasībām, secināts izdevniecības “Skolas Vārds” īstenotajā pedagogu aptaujā.