Medemciema krustojuma pārveides pretinieki rīkos tiešsaistes protesta akciju

© f64

Šodien plkst.16 Medemciema krustojumā pie veikala norisināsies tiešsaistes protesta akcija, kuras laikā Medemciema iedzīvotāji protestēs pret "Latvijas valsts ceļu" (LVC) ieceri slēgt kreiso pagriezienu iebraukšanai Medemciemā no Rīgas puses, novirzot nogriešanās manevru uz Jelgavas šosejas un Rīgas apvedceļa divlīmeņu satiksmes mezglu.

Tiešsaistes protesta akcija būs vērojama "Facebook" grupā "Medemciema iedzīvotāju protesta akcija". Lai piesaistītu apkārtējo uzmanību, protesta akcija tiks translēta no Medemciema krustojuma pie veikala, kur, iepriekš piesakoties, tiek aicināti piedalīties krustojuma lietotāji, izsakot savu viedokli par to, kā krustojuma slēgšana ietekmēs viņu turpmāko dzīvi. Rīkotāji apgalvoja, ka protesta akciju atbalsta arī Olaines novada pašvaldība un tiešsaistē savu viedokli sniegs Olaines novada priekšsēdētājs Andris Bergs (LSDSP).

"Medemciema iedzīvotāji kārtējo reizi aicinās LVC un Satiksmes ministriju (SM) ieklausīties iedzīvotājos un šajā krīzes situācijā saglabāt kreiso pagriezienu iebraukšanai Medemciemā no Rīgas puses līdz brīdim, kamēr tiek rasts cits ekonomiski samērīgs risinājums, piemēram, tuneļa izbūve. Piedāvātais alternatīvais risinājums - satiksmes plūsmas novirzīšana par A8 un A5 divlīmeņu satiksmes mezglu, ir melnā punkta pārcelšana un problēmas neatrisināšana, pakļaujot iedzīvotājus vēl lielākam satiksmes negadījumu riskam," uzskata akcijas rīkotāji, apgalvojot, ka Medemciema krustojumu izmanto 10% no visiem Jelgavas šosejas lietotājiem, līdz ar to tas ir būtisks lietotāju skaits, kuru intereses un drošība nevar tikt ignorēta.

Vienlaikus viņi norāda, ka jau veiktā krustojuma pārbūve - kreisā pagrieziena no Medemciema uz Jelgavu slēgšana - ir ievērojumi uzlabojusi drošību krustojumā, jo ceļu satiksmes negadījumi galvenokārt esot notikuši, veicot šo manevru. Savukārt, veicot kreisā pagrieziena manevru no Rīgas uz Medemciemu neesot izraisīts neviens ceļu satiksmes negadījums.

"Līdz ar to seko jautājums - kādēļ slēgt kreiso pagriezienu no Rīgas uz Medemciemu, kas pēc uzsākto uzlabojumu veikšanas krustojumā būs drošs un pārskatāms, un piespiest iedzīvotājus braukt pa nedrošo apkārtceļu? Iedzīvotāji tādējādi ne tikai pakļaus sevi augstam ceļu satiksmes negadījumu riskam, bet arī no sava budžeta ik mēnesi iztērēs papildu 30-70 eiro un pavadīs ceļā papildu vidēji 5,6 stundas mēnesī," norāda iedzīvotāji.

Tāpat viņus uztrauc operatīvo dienestu, lai nokļūtu līdz Medemciemam un sniegtu palīdzību, reaģēšanas laiks, kā arī negatīvā ietekme uz vidi.

Akcijas rīkotāji arī norāda, ka saņemtajā atbildē no SM uz iepriekš nosūtītājiem jautājumiem atbilde neesot sniegta pēc būtības, jo neesot atbildēts ne uz vienu no iedzīvotāju izteiktajiem jautājumiem. Iedzīvotāji ir nosūtījuši SM atkārtotu iesniegumu ar lūgumu sniegt atbildes pēc būtības, kā arī pieprasījuši iesniegt visus pamatojošos dokumentus, balstoties uz kuriem tika pieņemts lēmums par krustojuma rekonstrukciju. Iedzīvotāji negrasās padoties un, ja tuvākajā laikā netiks rasts kompromiss, ir gatavi iesniegt prasību tiesā pret atbildīgajām institūcijām.

Jau ziņots, ka LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns informēja, ka jau ir noslēgts līgums par Medemciema krustojuma pārbūvi.

Nokļūšanai no Medemciema uz Jelgavu būs jāpagriežas pa labi Rīgas virzienā un pēc 800 metriem uz šosejas būs izveidota apgriešanās vieta braukšanai pretējā virzienā.

Savukārt, lai no Rīgas nokļūtu uz Medemciemu, būs jābrauc garām esošajam krustojumam nepilnus četrus kilometrus Jelgavas virzienā līdz divlīmeņu krustojumam ar Rīgas apvedceļu. Šajā krustojumā būs jāpagriežas braukšanai pretējā virzienā un jāmēro ceļš līdz Medemciemam.

Ciema iedzīvotāji sāka parakstu vākšanu pret LVC plāniem. Savukārt Olaines novada dome uzskata, ka labākais risinājums būtu divu līmeņu satiksmes mezgls, kura projektēšanu un būvniecību vietvara ir gatava atbalstīt gan organizatoriski, gan finansiāli. Tā kā divlīmeņu satiksmes mezglu izprojektēt un izbūvēt nevar viena gada laikā, ir nepieciešams pagaidu risinājums, lai nodrošinātu drošu un ekonomiski pamatotu nokļūšanu no Rīgas uz Medemciemu un Baložiem, un to var panākt ar otras apgriešanās vietas izbūvi Jelgavas virzienā, uzskata pašvaldība.

Latvijā

Autotransporta direkcija (ATD) ir noslēgusi līgumu ar "Pasažieru vilcienu", kas pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu Latvijā veic ar zīmolu "Vivi", par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālās nozīmes dzelzceļa maršrutos līdz 2032.gada 31.decembrim, līgumā paredzot iespēju pagarināt tā izpildi līdz 2034.gada 31.decembrim.

Svarīgākais