BALVA AAS iet soli solī ar laiku

© Ojārs Lūsis

Ir pagājuši jau 19 gadi, kopš Latvijā dibināta apdrošināšanas sabiedrība Balva. No tiem 18 gadus ir atvērta filiāle Liepājā. Attīstoties uz Liepājas filiāles bāzes ir izveidots Kurzemes reģionālais centrs, kurā iekļaujas piecas pilsētas ar septiņām apdrošināšanas produktu pārdošanas vietām, tai skaitā Kuldīgā un Talsos, Ventspilī un Saldū.

Tādējādi Balva AAS apdrošināšanas pakalpojumus ērti var saņemt visas Kurzemes iedzīvotāji. Par jaunumiem apdrošināšanā stāsta Balva AAS Kurzemes reģionālā centra vadītājs Oļegs Mantuļņikovs.

– Kurzemes reģionā ir divas lielās ostas – Liepāja un Ventspils. Cik liels darbības īpatsvars saistās ar jūras kravu, kuģu un ostas uzņēmumu apdrošināšanu?

– Apmēram vienu trešdaļu no Liepājas un Ventspils Balva AAS struktūrvienību darbības kopapjoma aizņem ar ostu darbu un kuģniecību saistītie darījumi. Atzīmēšu, ka mēs esam no tām nedaudzajām apdrošināšanas kompānijām, kas, specializējoties jūras kravu apdrošināšanā, vienlaikus pārstāv vairākus ārzemju kuģu īpašnieku apdrošināšanas klubus. Starp tiem tādi starptautiski atzīti dibinājumi kā The London P&I Club, North of England P&I, UK P&I, Skuld, Japan P&I un daudzi citi. Mūsu darbinieku kompetencē ir palīdzēt risināt vhttp://news.lv/img/operator/button_convert.pngisdažādākos jautājumus, ar ko nākas saskarties kapteiņiem. Viens no interesantākajiem piemēriem: apsekojot kuģi, atradām uz tā divus vjetnamiešus, kas uz kuģa atradās nelegāli. Kuģa kapteinis par to zināja, taču nevarēja tos izsēdināt krastā nevienā no ostām, jo šiem cilvēkiem nebija dokumentu un nevarēja noteikt viņu identitāti. Vjetnamas valdība bija ar mieru šos cilvēkus uzņemt atpakaļ Vjetnamā, ja tiks noskaidrota viņu personība. Ar fotogrāfiju starpniecību, ko nosūtījām uz Vjetnamu, personas tika identificētas un nosūtītas uz dzimteni. Tas bija viens no sarežģītākajiem gadījumiem, ko mums nācās atrisināt. Kapteinis tiešām bija pateicīgs. Tas ir tikai viens piemērs, kas parāda, cik zinošiem un elastīgiem ir jābūt Balva AAS darbiniekiem.

– Vai sniedzat arī muitas galvojumu apdrošināšanas pakalpojumus?

– Saskaņā ar Latvijas Republikas likumdošanu personām, kuras izpilda darbības ar tranzīta preci, arī to terminētu uzglabāšanu, kā arī veicot darbības ar akcīzes precēm, piemēram, tabaka, alkohols, naftas produkti, ir pienākums garantēt valstij muitas nodevu un nodokļu nomaksu. To var izdarīt divējādi – iemaksājot VID nozīmīgu avansa summu vai saņemot galvojumu no trešās personas, piemēram, apdrošinātāja. Balva AAS ir viena no apdrošināšanas kompānijām Latvijā, kas šādus pakalpojumus piedāvā jau otro gadu desmitu. Pieredze mums dod iespēju sniegt šajā jomā visaugstākā līmeņa konsultācijas un nepieciešamības gadījumā muitas galvojumu apdrošināšanas pakalpojumus. Uzskatām, ka šis apdrošināšanas veids ir šobrīd īpaši svarīgs, un esam gatavi palīdzēt mūsu klientiem risināt jebkuru ar šo darbības virzienu saistīto jautājumu mūsu kompetences ietvaros.

– Pagājušajā gadā BALVA AAS uzsāka polišu pārdošanu interneta vidē. Vai tas nozīmē, ka pakāpeniski atteiksieties no plašā filiāļu un biroju tīkla?

– Mūsu kompānija iet līdzi laikam un arī savā darbībā ievieš jaunākās tehnoloģijas un apdrošināšanas tendences. Internetā piedāvājam iegādāties OCTA, nekustamā īpašuma un ceļojumu apdrošināšanas polises ar īpaši izdevīgiem nosacījumiem. Ir izstrādāts un ieviests viens no ērtākajiem un ātrākajiem KASKO polišu kalkulatoriem Latvijā, turklāt mūsu mājas lapa sniedz lietotājam izsmeļošu informāciju par visām kompānijas aktualitātēm. Atzīmēšu, ka pašlaik norit akcija, kuras ietvaros īpašuma apdrošināšanas polises internetā var iegādāties ar 25% atlaidi, ceļojumu apdrošināšanas polises ar 20%, bet OCTA polises – ar 15% atlaidi.

Mēs pavisam noteikti neatteiksimies no sava filiāļu un biroju tīkla, bet gan to pilnveidosim, jo tiešais kontakts starp apdrošināšanas speciālistu un klientu ir rezultatīvāks par attālinātu sadarbību. Jaunie produkti un esošo produktu pilnveidošana ir tiešā kontakta rezultāts, jo mēs vēlamies klientiem piedāvāt tieši tādu pakalpojumu, kāds tam ir nepieciešams. Bez komunikācijas un dialoga to nav iespējams izzināt.

– Ko jūs ieteiktu saviem esošajiem un potenciālajiem klientiem?

– Būt ļoti izvēlīgiem un parakstīt tikai tādus apdrošināšanas līgumus, kuros apmierina visi punkti. Mūsu sabiedrības zināšanas par apdrošināšanu vēl ir visai vājas, tāpēc ir jālasa, jāsalīdzina, jāmācās, kā to dara ārvalstnieki, kur apdrošināšanai ir senas tradīcijas. Piemēram, ar kādu dāņu izcelsmes klientu man saruna par apdrošināšanas niansēm ievilkās uz vairākām stundām. Ir ļoti patīkami, ja ar klientu varam runāt kā līdzīgs ar līdzīgu un atrast piemērotāko risinājumu. Noslēgumā visas kurzemnieces gribu apsveikt ar pavasara atnākšanu un informēt, ka mūsu kompānija martā sievietēm piedāvā atlaides līdz pat 30% no parastās polises cenas.

***

UZZIŅAI

• Kurzemes reģionālais centrs, filiāle Liepājā

• Kūrmājas prosp. 91, Liepāja, LV3401

• Tālrunis: 634 26776

• epasts: liepaja@balva.lv

• www.balva.lv