Latvijā parādījies jauns ievērības cienīgs objekts - Ventspils paceļamais tilts. Pateicoties dekoratīvam apgaismojumam, tilts tika pārvērsts patiesā mākslas darbā. Līdzīgs tehniskais risinājums, kas iekļauj sevī pulksteņa lāzerprojekciju, iepriekš netika izmantots tiltu rotājumos.
Darbi, kas ir saistīti ar dekoratīvo apgaismojumu un galējo Ventspils tilta pārveidošanu mākslas objektā, tika sākti 2011. gada pavasarī, lai tiktu pabeigti pirms 18. novembra Latvijas svētkiem.
Apgaismojuma iekārtas ir uzstādītas pa visu tiltu, 280 metru garumā. Speciāli šim projektam tika izstrādāts vienīgais šajā jomā tehnoloģiskais risinājums, kas iekļauj sevī 9 gaismas iekārtu veidus. Kopumā, uz tilta tika uzstādīti 1073 kontrolējamie gaismas elementi. Projektā tiek izmantota LED-tehnoloģija, kas nodrošina visa projekta ilgmūžību un ekonomisku pieeju.
Pirmo reizi Baltijā šāda tipa objektam tika izmantota lāzeru projekcija, kura uz paceltiem tilta spārniem atspoguļo laika pulksteni. Viss apgaismojums tiek vadīts ar datoru tehnoloģiju palīdzību, kuri tiek izmantoti masveida gaismas šovu pasākumos. Pilnvērtīga piekļuve gaismas vadības scenārijam var tikt nodrošināta no jebkuras planētas vietas, izmantojot mobilo telefonu.
Latvijā pastāv tikai divi darbojošies upes atveramie tilti, kuriem ir principiāli dažādas konstrukcijas. Viens no tiem - Oskara Kalpaka tilts. Šis tilts, ar pagrieziena mehānismu, tika uzcelts 1906.gadā Liepājā, kura projektēšanā piedalījās slavenais Eifelis. Otrais tika uzcelts 1963.gadā Ventspilī, pāri Ventas upei, un tam ir pacelšanas mehānisms, kurš ir līdzīgs Sanktpēterburgas slavenajiem tiltiem, bet līdz šim laikam pacēlājs nedarbojās.
Ventspils tilts tika konstruēts kā paceļamais tilts, lai būtu iespēja kuģiem iziet cauri Ventas ietekai. Bet, jau pie pirmās tilta pacelšanas radās mehāniska problēma, un atpakaļ to savienoja, izmantojot kara tehniku. Pēc tam tilts Ventspilī tā arī palika kā parastais tilts. Otrā tilta radīšana notika 2010.gadā decembrī. Tieši tad tika pabeigts pirmais pilnās rekonstrukcijas posms, pēc kuras Latvijai, visbeidzot, parādījās savs paceļamais tilts. Rekonstrukcijas rezultātā 280 metru augstais tilts ieguva paceļamu daļu, kas ir 32 metru gara, četras autotransporta kustības joslas, trotuārus un divriteņu celiņus.