Ar trokšņojošiem un agresīviem pasažieriem nav jāsamierinās

© f64

Skaļi, bravūrīgi pasažieri, braucēji netīrā apģērbā – šādu Rīgas sabiedriskā transporta lietotāju loku, šķiet, ir sastapis ikviens, kas regulāri savās ikdienas gaitās izmanto Rīgas satiksmes autobusus, trolejbusus vai tramvajus. Lai mazinātu šādu nepatīkamu braucienu pieredzi, uzņēmums sadarbībā ar Rīgas Pašvaldības policiju uzsācis kampaņu par drošību sabiedriskajā transportā, aicinot iedzīvotājus operatīvi ziņot par jandāliņa cēlājiem un personām, kuru aromāts nav paciešams.

Kampaņas laikā sabiedriskā transporta salonos un pieturvietās tiks izvietota vizuāla informācija – aicinājums pasažieriem nebūt vienaldzīgiem un ziņot Pašvaldības policijai pa tālruni 110 vai informēt sabiedriskā transporta vadītāju gadījumos, ja sabiedriskā transporta salonos ir personas, kas traucē (trokšņo, smako, lieto alkoholu) vai apdraud citus pasažierus. Informatīvie materiāli tiks izvietoti uz vairākiem mēnešiem.

«Mēs varam turpināt iegādāties jaunus spēkratus, nodrošināt sabiedriskā transporta kursēšanu laikā, taču pasažieriem vissvarīgākā ir drošība,» norāda Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks.

Kampaņu organizēt mudinājuši arī Rīgas satiksmes veiktās pasažieru aptaujas rezultāti, kas skaidri apliecina, cik liels skaits cilvēku ir saskārušies ar kādām nevēlamām parādībām sabiedriskajā transportā: 79% 2011. gadā un 87% 2013. gadā atbildējuši, ka «starp pasažieriem ir cilvēki, kuri ir netīrā vai smakojošā apģērbā», bet 66% 2011. gadā un 73% 2013. gadā atbildējuši, ka «starp pasažieriem ir cilvēki, kuri ar savu rīcību traucē pārējos pasažierus (piemēram, trokšņo, vārdiski aizvaino citus».

«Ar šīs kampaņas palīdzību vēlamies pasažieriem atgādināt, kā viņi var ietekmēt šādas situācijas,» skaidro Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Kampaņas attēli uzskatāmi parāda, ka viens no soļiem ir pasažierim pašam zvanīt Pašvaldības policijai, otrs solis – informēt par notiekošo salonā transportlīdzekļa vadītāju. Pirmais solis gan sniegs nedaudz operatīvāku rezultātu, jo šoferis par sūdzību vispirms informēs dispečeri, turklāt to viņš var izdarīt, tikai apstājoties pieturā, un tikai tad dispečers tālāk ziņos policijai.

Rīgas satiksme iepriekš kopā ar Pašvaldības policiju ir īstenojusi līdzīgas kampaņas, piemēram, aicinot iedzīvotājus ziņot par vandalisma gadījumiem sabiedriskajā transportā.

«Ir jāzvana likumsargiem, nevis jādalās savās pārdomās par redzēto, piedzīvoto sociālajos tīklos,» mudina Rīgas Pašvaldības policijas priekšnieks Juris Lūkass. Viņš gan nesola, ka policija uz iesaukumu spēs reaģēt divu, trīs minūšu laikā. «Tas būs atkarīgs gan no notikuma vietas, gan kopējās satiksmes intensitātes. Viena no mūsu prioritātēm ir nodrošināt sabiedrisko kārtību arī sabiedriskajā transportā, rīkosimies operatīvi un atbilstoši pārkāpuma veidam, esam tiesīgi piemērot arī soda sankcijas,» norāda J. Lūkass.

http://news.lv/Neatkariga_Rita_Avize_Latvijai/2014/10/27/ar-troksnojosiem-agresiviem-pasazieriem-nav-jasamierinas

Svarīgākais