Lidostai Rīga svētki un izaugsmes plāni

Lidostas Rīga piecdesmitmiljonā pasažiere Monta Skābarniece ar meitiņu un apsveicējiem – lidostas valdes priekšsēdētāju Andri Liepiņu un aviokompānijas airBaltic valdes priekšsēdētāju Martinu Gausu © F64

Pirmo piecdesmit miljonu pasažieru apkalpošanai lidostā Rīga bija vajadzīgs laiks no 1991. gada 30. septembra līdz 2015. gada 29. jūlijam.

Vakar lidostas Rīga piecdesmitmiljonās pasažieres godā tika Monta Skābarniece. Viņa bija ar Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic reisu atlidojusi no Minhenes. Uz turieni jau pirms gadiem desmit ir pārcēlušies daži viņas radinieki, kurus Monta apciemo. Neatkarīgajai viņa teica, ka tas šo gadu laikā esot bijis viņas divpadsmitais vai trīspadsmitais lidojums uz Minheni un atpakaļ. Šajā reizē viņa lidojusi kopā ar savu meitiņu.

Gan M. Skābarnieci, gan lidostu Rīga vakar klātienē apsveica satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Kopā ar lidostas valdes priekšsēdētāju Andri Liepiņu viņš dalījās savās cerībās un novēlējumos, lai līdz simtmiljonajam pasažierim būtu jāgaida nevis vairāk par divdesmit, bet desmit vai pat mazāk gadu.

Lidosta Rīga tika nodota ekspluatācijā 1974. gadā kā viena no Padomju Savienības aviokompānijas Aeroflot iestādēm. 1991. gada 30. septembrī tika pabeigta dokumentu noformēšana, pēc kuras lidosta kļuva par Latvijas valstij piederošu uzņēmumu.

Savas patstāvīgās darbošanās laikā lidosta ir piedzīvojusi gan apkalpoto pasažieru skaita kāpumus, gan kritumus. A. Liepiņš pauda, ka šogad apkalpoto pasažieru skaits varētu pārsniegt piecus miljonus. Šā gada pirmajā pusē lidosta apkalpojusi 2,3 miljonus pasažieru, taču vasaras ceļojumu sezona līdz tam laikam vēl bija tikai ieskriešanās fāzē. Šā gada jūlijs devis pasažieru skaita pieaugumu pret pagājušā gada jūliju, un šī tendence turpināsies. Turpmāk apkalpoto pasažieru skaits varētu tiekties uz sešiem miljoniem gadā, ja Latvijā un tās apkārtnē saglabāsies saimnieciskā izaugsme.

Pasažieru skaita pieaugums lidostā notiek pretēji tranzītpasažieru skaita un īpatsvara kritumam. To nosaka airBaltic tagadējā stratēģija atvērt savus reisus no Viļņas un Tallinas, nevis savākt Rīgā pasažierus uz tālākiem reisiem. Lidosta toties šogad piesaistījusi četras aviokompānijas, kuru lidmašīnas Rīgā vai nu vispār nebija bijušas, vai arī Rīgas reisus pārtraukušas. Eksotiskā Turkmenistan Airlines izrādījās arī ekscentriska un reisus pārtrauca bez brīdinājuma un saprotama paskaidrojuma, kā aviokompānija rīkosies tālāk. Trīs pārējie jaunpienācēji Scandinavian Airlines, Ukraine International Airlines un Swiss International Air Lines attaisno uz tiem liktās cerības. Pavisam Rīgā pašlaik reisus izpilda 21 aviokompānijas lidmašīnas. Šīs vasaras lidojumi ļauj no Rīgas sasniegt bez pārsēšanās 87 galamērķus vai no turienes ierasties Rīgā un Latvijā.



Svarīgākais