Mežaparka estrādes pārbūves izmaksas pieaug

DĀRGĀK. Mežaparka estrādes rekonstrukcijas pirmā kārta izmaksās vairāk, nekā sākotnēji bija plānots, jo ievērojami palielinās skatītāju lauku un izbūvēs arī papildu infrastruktūru, skaidroja projekta autori Austris Mailītis (no kreisās) un Juris Poga © F64

Mežaparka estrādes rekonstrukcijas pirmā kārta izmaksās apmēram 23 miljonus eiro, kas ir par pieciem miljoniem eiro vairāk, nekā sākotnēji bija plānots. Finansējuma palielinājumu projekta autori pamato ar skatītāju lauka paplašināšanu un papildu infrastruktūras izbūvi.

Lielākie tēriņi (43%) paredzēti skatītāju laukam, 22% - tā aprīkošanai, 25% - piebraucamajiem ceļiem un 10% - ārējiem inženiertīkliem, Mežaparka lielās estrādes pārbūves pirmā posma būvprojekta prezentācijā informēja projekta autori Austris Mailītis un Juris Poga. Paredzēts, ka skatītāju vietu skaits pieaugs līdz 30 557 (iepriekš 23 000), arī koristu vietu būs vairāk - kopējā ietilpība sasniegs 9802 (iepriekš bija 7510), un to varēs panākt, piebūvējot estrādes abās pusēs pagaidu koka tribīnes. Sākotnējās aplēses, kas tika veiktas, par pamatu ņemot 2009. gada skiču projektu, liecināja, ka izmaksas varētu sasniegt 18 miljonus eiro. Tolaik bija noteikts, ka Mežaparks nav apbūvējama teritorija, bet mežs. 2013. gadā zonējums mainīts, un šobrīd šajā teritorijā ir atļauta apbūve, līdz ar to arī paredzēts skatītāju lauku (tas ietvers gan esošo, gan jaunbūvējamo) palielināt par 30%, bet kopējo platību - līdz pat 60%, skaidroja J. Poga. Pašreizējo estrādes teritoriju paplašinās par apmēram 50 000 kvadrātmetru. Šobrīd iežogotā platība ir gandrīz 92 000 kvadrātmetru, bet pēc rekonstrukcijas tā aizņems 146 439 kvadrātmetrus. Projekts paredz ierīkot arī speciālus dalībnieku pulcēšanās laukumus, ūdens pieslēgumu vietas gan dzeramajam ūdenim, gan kanalizācijai, bet Ostas prospekta malai pieslēgs elektrību. Tāpat plānots izbūvēt papildu ceļu, pa kuru estrādei nodrošinās piegādes un operatīvā transporta piekļuvi, kas līdz šim notika pa to pašu ceļu, pa kuru Mežaparkā ieradās skatītāji. Jauno skatītāju laukumu plānots celt divos līmeņos: vienā no tiem būs iekārtotas labierīcības 30 000 apmeklētāju vajadzībām, tāpat tur atvēlēs telpas tirdzniecības vietām, ēšanas zonai (tur gan nekas netikšot «cepts un šmorēts»), medpunktam un informācijas centram. Vēl projekts paredz aprīkot estrādi ar četriem torņiem - gan teritorijas apgaismošanai, gan radio un televīzijas pieslēguma nodrošināšanai.

Runājot par termiņiem, J. Poga norādīja, ka pašlaik projektu izskatīs visās atbildīgajās instancēs un vislielākais akcents likts uz konstrukciju daļu, jo «par to vienmēr ir vislielākais satraukums». Vācijas eksperti devuši arī labvēlīgu spriedumu par akustiku, apliecinot, ka pēc rekonstrukcijas būtiski uzlabosies skaņas pārraides skatītājiem. Arī prezentācijā klātesošie dziesmu svētku rīkotāji izteica cerību, ka «nekādām aizķeršanām un lieliem pārsteigumiem» nevajadzētu būt - arī attiecībā uz māksliniecisko ieceru iedzīvināšanu estrādē. «Pašlaik nekādu kavēkļu projekta praktiskajai īstenošanai nav, tāpēc var apgalvot, ka nākamnedēļ Rīgas dome varēs sludināt konkursu uz būvniecību,» rezumēja projekta autori.

Savukārt Rīgas domes Īpašuma departamenta direktors Oļegs Burovs papildināja: pirmais ir 10. janvāris, kad pulksten 10 tiks sludināts konkurss, kurā varēs pieteikties būvnieki; 10. martā notiks piedāvājumu atvēršana; pēc tam aprīlī noteiks uzvarētāju. Pirms vai tūlīt pēc Lieldienām «esam gatavi parakstīt līgumu ar konkursa uzvarētāju». Viņš uzsvēra, ka jau tagad varot paziņot: objektu nodos ekspluatācijā 2018. gada 18. jūnijā. Uzreiz pēc pirmās kārtas pabeigšanas nekavējoties turpinās darbu pie nākamā rekonstrukcijas posma, kas paredz arī estrādes pārbūvi.



Latvijā

Valdībā otrdien izcēlās asas diskusijas starp satiksmes ministru Kaspars Briškens (P) un Ministru prezidenti Eviku Siliņu (JV) par ideju pirmajā kārtā paralēli pārrobežu savienojuma izveidei izvērtēt Rīgas Centrālā stacija-Upeslejas un Rīgas lidosta-Misa tehniski-ekonomisko pamatojumu.

Svarīgākais