Gājēju ielas izveides iespēju pētīšana Tērbatas ielā izmaksās 19 tūkstošus latu

Gājēju ielas izveidošanas iespēju pētīšana Tērbatas ielā posmā no Elizabetes ielas līdz Tallinas ielai Rīgas pašvaldībai izmaksās 19 118 latus, ierēķinot pievienotās vērtības nodokli.

Rīgas domes Satiksmes departamenta rīkotajā konkursā gājēju ielas izveidošanas iespēju pētīšanai Tērbatas ielā pieteicās divi pretendenti, no kuriem par labāko atzīts SIA "Imink" piedāvājums.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa, konkursa uzvarētājam būs jāveic gājēju un transporta plūsmu izpēte gājēju ielas izveidei Rīgā, Tērbatas ielā, posmā no Elizabetes ielas līdz Tallinas ielai. Izpēte jāpabeidz līdz 20.decembrim. Precīzi darbu termiņi tiks noteikti, slēdzot līgumu ar darbu veicēju.

Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti jūlija sākumā nolēma piešķirt 25 047 latus gājēju ielas izveidošanas iespēju pētīšanai Tērbatas ielā.

Par šo summu plānots pētīt transporta un gājēju plūsmu Tērbatas ielas posmā no Elizabetes ielas līdz Tallinas ielai, lai varētu noskaidrot ar gājēju ielas izveidi saistīto satiksmes organizācijas izmaiņu ietekmi uz satiksmes plūsmām un izstrādāt priekšlikumus skiču projekta līmenī satiksmes organizācijas un transporta infrastruktūras attīstībai un uzlabošanai.

LETA jau ziņoja, ka Rīgas domes Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padome jūnijā atbalstīja gājēju ielas izveidošanu Tērbatas ielā.

Pilsētas attīstības departamentam būs jāsagatavo normatīvā bāze, bet Satiksmes departamentam jāgatavo priekšlikumi satiksmes jautājumu, tostarp sabiedriskā transporta kustības, risināšanai.

Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) uzsvēra, ka gājēju ielu jāsāk veidot pēc iespējas ātrāk.

Nesen veiktā Tērbatas ielas iedzīvotāju, uzņēmēju un nekustamā īpašuma īpašnieku aptauja liecina, ka absolūtais vairākums atbalsta gājēju ielas izveidošanu, informēja pētījuma centra SKDS vadītājs Arnis Kaktiņš.

Tērbatas ielas pārveidošanu atbalsta 64% iedzīvotāju, 61% uzņēmēju un 65% īpašnieku, bet neatbalsta 22,3% iedzīvotāju, 29,8% uzņēmēju un 26,4% īpašnieku. Neatbalstītāju galvenās bažas ir par grūtībām piekļūt un novietot automašīnas, informēja Kaktiņš.

Atbalstu gājēju ielas izveidošanai pauda arī topošā tirdzniecības centra "Galleria Rīga" pārstāvis Sandis Vētra un "Tērbatas centra" pārstāvis Jānis Brants. Vētra kā enkurobjektu gājēju piesaistīšanai ieteica izmantot Vidzemes tirgu, bet Brants gan piebilda, ka varbūt sākumā būtu labi Tērbatas ielu pārveidot par gājēju ielu tikai posmā no centra līdz Lāčplēša ielai.

Latvijā

„Vai tiešām kāds nopietni domā, ka šie ļaudis būs potenciālie nodokļu maksātāji? Viņi atbrauc pie mums no Zviedrijas un Vācijas, lai nevis strādātu tur par 4000, bet gan te par 600 vai 800 eiro un kārtīgi maksātu nodokļus? Kāds tiešām tam tic? Nu, izbeidziet, lūdzu!” TV24 raidījumā „Preses klubs” skarbu viedokli pauda rokmūziķis, Latvijas Rokmūzikas asociācijas prezidents Jānis Bukums.