Izbuvējot veloceliņus Vienības gatvē, tiek postīta kastaņu aleja

© Valdis Gavars

Torņakalnā iedzīvotāji raizējas, ka tiek postīta vēsturiskā kastaņu aleju Vienības gatvē, kas stādīta 1936.gadā un, kuras izveidošanā piedalījies toreizējais Valsts prezidents Kārlis Ulmanis. Zirgkastaņu aleja saglabājusies līdz mūsdienām, taču tagad koki ir apdraudēti, ziņo raidījums "Bez Tabu".

Rīgas dome iecerējusi, ka 5,7 kilometrus garais veloceliņš sāksies pie Akmens tilta un beigsies Ziepniekkalnā, Valdeķu ielā. Būvniecības darbi apstiprināti jau 2016. gadā. Torņakalnā veloceliņa izbūves darbi jau sākušies. Torņakalna iedzīvotāji bažījās, ka veloceliņa izbūves laikā tiks iznīcināta gandrīz 100 gadus senā kastaņu aleja un citi koki.

Torņakalna attīstības biedrības vadītājs Valdis Gavars uzskata, ka veloceliņu varēja būvēt vai vienā no jau esošajiem diviem trotuāriem Vienības gatves pusē pie bērnu slimnīcas gar brauktuvi, vai Vienības gatves otrā pusē, kur nav koku, toties ir ļoti daudz vietas, kur pietiktu vietas arī veloceliņam. Tagad veloceliņu būvē vietā, kur jau ir divas gājēju ietves, starp tām esošajā kastaņu alejā. Jau nocirsts viens zirgkastanis, viena liepa, trīs kļavas. Koku iznīcināšana turpināšoties.

Arī tiem, kas netiks nozāģēti, ļoti iespējams, tiks traumētas saknes un tie aiziešot bojā. Veloceliņš arī Brīvības ielā pirms dažiem gadiem tika izbūvēts gar liepu aleju Teikā. Tur jau ir ļoti daudz nokaltušu koku.

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods stāsta, ka veloceliņa izvietojums starp alejas kokiem ir ieplānots, lai būtu pēc iespējas drošāks satiksmes dalībniekiem. Projekts esot saskaņots ar visām vajadzīgajām institūcijām, kas paredzētas normatīvajos aktos. Nenoliedz, ka kokus nāksies izzāģēt. Sākotnēji bija plānots, ka tie būs 35 koki, kas tiks nozāģēti, tagad lēš, ka skaits varētu būt 25. Nocirsto kastaņu un citu koku vietā Torņakalnā iestādīšot citus krūmos un kokus, kopā ap 400. Projektam esot piesaistīts sertificēts arborists, kurš arī sniedzot savu viedokli gan par sakņu sistēmas aizsardzību, gan iespējamiem risinājumiem veloceliņa izbūves rezultātā.

Svarīgākais