Gaisa kvalitātes uzlabošanai automašīnu skaitam Rīgas centrā jāsamazinās par 20%

© f64.lv, Vladislavs Proškins

Gaisa kvalitātes uzlabošanai Rīgā automašīnu skaitam pilsētas centrā būtu jāsamazinās par 20%, šorīt intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja Rīgas domes Mājokļu un vides komitejas priekšsēdētājs Edmunds Cepurītis (PP).

Viņš skaidroja, ka sarunas par iespējamajiem gaisa kvalitātes uzlabošanas risinājumiem galvaspilsētā ir tikai sākušās un tiek apskatīti vairāki scenāriji, kā samazināt gaisa piesārņojumu. Par iebraukšanas maksu saruna sākta, jo tas ir viens no risinājumiem, kā gaisa kvalitātes uzlabošanas vārdā rīkojas citas pilsētas pasaulē.

"Lai samazinātu gaisa kvalitātes ietekmi uz veselību, būtu nepieciešams tikai par 20% samazināt auto skaitu pilsētas centrā. Ja izdotos pietiekami uzlabot sabiedrisko transportu un velojoslas, domāju, ka jaut tagad 20% autovadītāju labprāt atteiktos no autotransporta izmaksu dēļ, piemēram," pieļāva domes deputāts.

Politiķis gan piekodināja, ka lēmums par iespējamajiem risinājumiem tiks pieņemts pēc tam, kad tik pabeigts pētījums. Savukārt iebraukšanas maksas ieviešana pilsētas centrā sastrēgumu laikā ir viens no "tālākā gala" risinājumiem. "Galvenais mērķis ir uzlabot gaisa kvalitāti galvaspilsētā," apgalvoja Cepurītis.

Kā ziņots, Rīgas zemo emisiju zonas satiksmes pārkārtošanas plāns tiks izstrādāts līdz šī gada beigām. Zemo emisiju zona ir pilsētas teritorija, kurā tiek īstenots noteiktu pasākumu kopums, lai samazinātu autotransporta radītās emisijas, kas ietekmē ne tikai gaisa kvalitāti, bet arī atstāj negatīvas sekas uz sabiedrības veselību.

Pagaidām neizskanēja neviens iespējamais risinājums, kurā galvaspilsētas teritorijā varētu ieviest zemo emisiju zonu un kādi varētu būt šīs zonas ieviešanas nosacījumi.

Tikmēr Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone (JV) iepriekš intervijā Latvijas Radio norādīja, ka viens no iespējamiem emisiju ierobežošanas pasākumiem Rīgas centrā varētu būt privātā transporta iebraukšanas maksas noteikšana sastrēgumu laikā.

Viņa skaidroja, ka zemu emisiju zonu galvaspilsētas vēsturiskajā centrā plānots noteikt, lai motivētu cilvēku pārsēšanos uz sabiedrisko transportu un pārvietošanos ar videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem, tādā veidā mazinot gaisa piesārņojumu un padarot vidi veselīgāku un patīkamāku dzīvošanai un strādāšanai.

Latvijā

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais