Saistībā ar "Rail Baltica" dzelzceļa būvniecību no pirmdienas līdz trešdienai naktīs no plkst.22 līdz 6 būs slēgts Lāčplēša ielas posms no Satekles ielas līdz Kalupes ielai, informē projekta būvnieka pilnsabiedrības "BeReRix" pārstāvji.
"BeReRix" Rīgas Centrālā multimodālā mezgla būvniecības ietvaros ir pabeigusi Prāgas un Dzirnavu ielās plānotos pārvadu daļas demontāžas darbus. Šobrīd norit teritorijas sakopšana un tramvaja kontakttīklu uzstādīšana, pēc kā abu pārvadu tuneļus atvērs visa veida satiksmei pirmdienas rītā.
Nākamais darba posms paredz jaunā "Rail Baltica" pārvada atbalsta sienas būvdarbus paralēli Lāčplēša ielai. Lai nodrošinātu drošu būvdarbu izpildi un mazinātu ietekmi uz autotransporta plūsmu pilsētā, darbus veiks nakts stundās no plkst.22 līdz plkst.6. Tāpēc šajā laika posmā būs slēgta autotransporta satiksme Lāčplēša ielā posmā no Satekles ielas līdz Kalupes ielai.
Autotransporta vadītāji un iedzīvotāji aicināti sekot līdzi pilsētvidē izvietotajām norādēm un jau savlaicīgi saplānot pārvietošanās maršrutu, lai nokļūtu izvēlētajā galamērķī.
"BeReRix" nodrošinās attiecīgo ceļa zīmju izvietošanu, kā arī nodrošinās iedzīvotāju un uzņēmumu, kuri atrodas minētajos ielas posmos, autotransporta piebraukšanu pie dzīvesvietas vai uzņēmuma, kā arī operatīvā transporta satiksmi.
Ja būvdarbu laikā Lāčplēša iela būs droša satiksmei ātrāk, un to varēs atvērt autotransporta satiksmei, tad "BeReRix" sadarbībā ar iesaistītajām pusēm to atvērs, un par to tiks izplatīts atsevišķs paziņojums.
Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher" ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.