Rīgā būvdarbos 5.tramvaja divus kilometrus garā sliežu posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam Iļģuciemā pabeigti 60% darbu, un objekts tiks pabeigts līdz gada beigām, pirmdien preses konferencē sacīja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" valdes loceklis Jānis Golubevs.
Patlaban jau ir izbūvētas visas pazemes komunikācijas, kā arī kontakttīkla balsti, kas bija projekta sarežģītākā daļa, un sākušies virszemes darbi.
Golubevs ir pārliecināts, ka "nav ne mazāko risku" līdz gada beigām nepabeigt visus plānotos būvdarbus. Golubevs norādīja, ka "Rīgas satiksme" iepirkusi visus nepieciešamos materiālus, kuri jau atrodas būvobjektā.
Būvnieku AS "A.C.B" pārstāvis Andris Miezis piebilda, ka komunikāciju izbūve pabeigta trīs pieturvietās un patlaban sākta sliežu ieklāšana.
Uz aģentūras LETA jautājumu, vai arī citos lielajos projektos - Ģenerāļa Radziņa krastmalas, 13.janvāra un 11.novembra ielu krustojuma, 7.tramvaja sliežu ceļa pārbūves un Brasas tilta būvdarbos viss norit pēc grafika, Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis (JV) sacīja, ka būvdarbi norit pēc grafika un tiks pabeigti līdz gada beigām.
Ķirsis atzina, ka dažos posmos varētu būt dažu dienu nobīde no grafika, bet tā neesot būtiska.
Vienlaikus Ķirsis atzina, ka ielu remonti arī daudzās citās vietās ilgs vismaz līdz novembrim, tāpēc aicināja vecākus 1.septembrī bērnus vest uz skolu ar bezmaksas sabiedrisko transportu, lai nevairotu sastrēgumus.
Ķirsis sacīja, ka vasaras sākumā Rīgas domes Satiksmes departamentā sāktā dienesta pārbaude ir aizkavējusi asfaltēšanas darbus, tāpēc dažās ielās, piemēram, krastmalā pie Eksporta ielas sākuma tie tiks pabeigti nākamgad. Savukārt ar lielajiem projektiem problēmu neesot un tiks pabeigti noteiktajā laikā, teica Ķirsis.
Slokas ielā notiek tramvaja sliežu ceļu pārbūve posmā no Jūrmalas gatves līdz Pulka ielai, iekāpšanas-izkāpšanas un pieturvietu platformu izbūve, kā arī sliežu konstrukciju atjaunošana pieturu zonās.
Tāpat notiek kontakttīkla konstrukciju, tostarp jaunu balstu izbūve un kontakttīkla uzkarsistēmas pārbūve, lai nodrošinātu gan ar pantogrāfu, gan kontaktstieni aprīkotu tramvaju kustību, kā arī kontakttīkla barojošo zemsprieguma kabeļu pārbūve un jaunu kabeļu izbūve, ar pievadiem līdz "Rīgas satiksme" apakšstacijai Slokas ielā 54B un līdz elektrokabeļu savienojumam Jūrmalas gatvē.
Kā ziņots, no 14.aprīļa 5. tramvajs kursē maršrutā "Imanta - Mīlgrāvis", bet posmā no galapunkta "Iļģuciems" līdz Jūrmalas gatvei tiek organizēts 5T autobusa maršruts "Iļģuciems - Botāniskais dārzs" un tramvaja kustība šajā posmā tiks slēgta.
Rīgā 5.tramvaja maršruta infrastruktūras pielāgošanu zemās grīdas tramvajiem veic "A.C.B.".
Būvdarbi tiek līdzfinansēti no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem projektā "Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem". Tajā bez 5. tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūves vēl plānots zemās grīdas tramvaja parametriem pielāgot 7. tramvaja līnijas infrastruktūru posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam "Ķengarags", kā arī pārbūvēt 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojumu.
Kopējās projekta izmaksas plānotas 55,2 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām jeb 38,78 miljoni eiro.