No "Rīgas satiksmes" vēlas piedzīt teju 200 000 latu par braucienā gūto traumu

Augstākās tiesas (AT) Civillietu tiesu palāta 5.februārī paziņos saīsināto spriedumu Lilijas Zālītes prasībā pret pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" kaitējuma atlīdzināšanai kopumā 182 859 latu apmērā par brauciena laikā gūtajām traumām.

Kā aģentūru LETA informēja AT preses sekretāre Baiba Kataja, pieteicēja sākotnēji vērsās Rīgas apgabaltiesā, lūdzot no "Rīgas satiksmes" piedzīt atlīdzību par viņai nodarīto sakropļojumu 54 080 latu apjomā, morālā kaitējuma atlīdzību 57 280 latu apmērā, kā arī atrautās peļņas starpību 71 499 latu apmērā.

Prasības pieteikumā tika norādīts, ka 2006.gada 18.martā "Rīgas satiksmes" reisa autobusā "Zolitūde-Katedrāle" Zālīte autobusa vadītāja straujas bremzēšanas un inerces dēļ tikusi mesta un atsitusies pret autobusa vadītāja kabīnes sienu.

No šī sitiena prasītāja zaudējusi samaņu. Guļot uz grīdas, viņa sajutusi stipras sāpes mugurā kreisajā pusē, savukārt galvā viņai bijuši trokšņi. No negadījuma vietas prasītāja nogādāta Rīgas 1.slimnīcā, kur pēc apskates konstatētas mugurkaula traumas.

Tāpat pieteikumā tika norādīts, ka pēc kritiena bijusi nepieciešama mugurkaula skriemeļu operācija. Negadījums un tā sekas bijis smags morālais pārdzīvojums gan prasītājai, gan visai viņas ģimenei.

Pēc veiktās operācijas prasītājai bijis smags un ilgstošs atveseļošanās periods, tāpat tikuši izlietoti naudas līdzekļi par 22 slimnīcā nogulētām diennaktīm. Pēc kritiena prasītāja kļuvusi par otrās grupas invalīdi.

Rīgas apgabaltiesa iepriekš nosprieda Zālītes prasību apmierināt daļēji, piedzenot no "Rīgas satiksmes" atlīdzību par nodarīto sakropļojumu 5000 latu apmērā, atlīdzību par sāpēm, morālām un garīgām ciešanām 3000 latu apmērā, kā arī vēl 8000 latu. Pārējā daļā prasība tika noraidīta.

Apelācijas sūdzību AT bija iesniegusi kā prasītāja, tā atbildētāja.

Latvijā

Dzinēju trūkuma dēļ lidmašīnas paliek uz zemes, tāpēc tiek atcelti reisi, un nacionālā aviokompānija “airBaltic” cieš zaudējumus – tādu cēloņsakarību ķēdi atklājis “airBaltic” izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Martins Gauss. Bet jau pirms diviem gadiem tapa zināms, ka aviokompānija pasūtījusi lidmašīnas ar garu mūžu nestrādājošiem dzinējiem. Bija iespējams prognozēt, ka tie visi ātri vien izies no ierindas.

Svarīgākais