Strādājot pie jaunā sabiedriskā medija koncepcijas, Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu (NEPLP) padome ir konstatējusi, ka Latvijas Televīzijā (LTV) un Latvijas Radio (LR) ir būtiski nepietiekams bērnu raidījumu skaits un apjoms.
Lai gan bērni un pusaudži veido 18% no Latvijas sabiedrības, Latvijas Televīzija (LTV) bērniem velta 1.8%, bet Latvijas Radio (LR) - tikai 0.8% no ētera laika. Arī vairāk nekā puse LTV un LR darbinieku - saskaņā ar aptaujas rezultātiem - uzskata, ka bērniem veltīto raidījumu apjoms ir uzskatāms par nepietiekamu. Tādēļ sabiedriskajā pasūtījumā 2013.gadam ir iekļauts uzdevums dubultot bērnu auditorijai veltīto raidījumu apjomu un palielināt to skaitu.
"Bērni ir maz aizsargāta un viegli ietekmējama sabiedrības grupa, kurai komerciālās raidstacijas piedāvā lielākoties vienveidīgas, ārvalstīs veidotas programmas. Nevis cilvēks vispār, bet bērns ir ilgtspējīgas sabiedrības centrā, rūpējoties par ideālo vērtību pārmantojamību. Tādēļ sabiedriskā medija svarīgs uzdevums ir veidot aizraujošus un interesantus raidījumus latviešu valodā, lai paplašinātu bērnu redzesloku un dotu iespēju kvalitatīvi pavadīt laiku. Patlaban LTV un LR bērnu raidījumu apjoms ir vērtējams kā nepietiekams, tamdēļ sabiedriskajā pasūtījumā 2013.gadam esam iekļāvuši uzdevumu dubultot bērnu oriģinālraidījumu apjomu un paaugstināt to kvalitāti," norāda NEPLP priekšsēdētājs Ainārs Dimants.
Liela daļa Eiropas sabiedrisko mediju bērniem un jauniešiem velta atsevišķus kanālus - BBC Cbeebies un CBBC (Lielbritānija), SVTB (Zviedrija), NRK Super (Norvēģija), DR Ramasjang (Dānija), u.c. Šis fakts pastiprina nepieciešamību bērnu auditorijai Latvijā veltīt daudz lielāku uzmanību nekā līdz šim.
Tāpat jāatzīmē ka visās Eiropas valstīs ir plaši attīstītas interneta platformas bērniem, kuru saturs ir cieši saistīts ar bērnu raidījumiem televīzijā un radio. Tamdēļ jaunā sabiedriskā medija koncepcijā bērnu raidījumiem un saturam internetā tiks pievērsta īpaša uzmanība.
Kā zināms, NEPLP vadībā patlaban notiek jauna sabiedriskā elektroniskā medija izveides koncepcijas detalizācija, kuras izveidē ir iesaistīti vairāk nekā 100 Latvijas un ārvalstu eksperti un darbu paredzēts pabeigt līdz 2012.gada nogalei.