"Rīgas satiksme": Pārvadātāji vieni nevar nodrošināt, lai transporta piepildījums nepārsniedz 30%

© Dmitrijs Suļžics/F64

Pārvadātāji vieni nevar nodrošināt, lai sabiedriskā transporta piepildījums, īpaši "pīķa stundās", nepārsniedz 30%, kā to iecerējusi noteikt valdība, šorīt intervijā TV3 stāstīja SIA "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

Uzņēmuma pārstāve skaidroja, ka pārvadātāji nevar šādu rādītāju sasniegt, ja neierobežo pasažieru skaitu, proti, lai sasniegtu šādu piepildījumu, sabiedriskajam transportam būtu jākursē ļoti intensīvi, bet uzņēmumam nav tik daudz sabiedriskā transporta vienību, lai esošajam pasažieru skaitam "pīķa stundās" nodrošinātu transportu ar 30% piepildījumu.

Lai censtos mazināt transporta piepildījumu, no pirmdienas "Rīgas satiksme" palielinās sabiedriskā transporta vienību skaitu maršrutos.

Ja mērķi - mazināt transporta piepildījumu - nevarēs sasniegt tikai ar reisu palielināšanu, tad varētu domāt, ka varētu atcelt kādas atlaides galvaspilsētas sabiedriskajā transportā, lai panāktu mazāku pasažieru skaitu, atzina Innusa, vienlaikus uzsverot, ka pašlaik šāds lēmums nav pieņemts un tā būtu politiķu izšķiršanās.

Innusa pastāstīja, ka pašlaik uzņēmumā ar Covid-19 ir slimi 18 transportlīdzekļu vadītāji, kas veido 1% no vadītāju kopskaita. Viņa uzskata, ka kopumā uzņēmums ir spējis kontrolēt situāciju, jo tam nekad nav nācies atteikties sniegt pakalpojumus saslimušo skaita dēļ.

LETA jau ziņoja, ka valdība plāno mazināt maksimāli pieļaujamo pasažieru skaitu līdz 30% no transporta ietilpības, kā arī rosināts atteikties no pašvaldību stāvvietu maksas privātam transportam.

Latvijā

Jautājums par Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likuma normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku ir jāvērtē un nepieciešamības gadījumā jārod risinājumi.

Svarīgākais