Ņem vērā! Starp Turaidu un Siguldu palielināts luksoforu skaits

© f64.lv, Kaspars Krafts

No šodienas būvdarbu posmā uz autoceļa Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) starp Turaidu un Siguldu sāk darboties vēl viens luksoforu posms Siguldas nogāzē (11,6.–12,5. km), kas pēc skaita ir trešais, informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

Autovadītājiem ir jārēķinās ar vēl ilgāku laiku ceļā un pēc iespējas jāizmanto citi maršruti.

"Latvijas Valsts ceļi" aicina autobraucējus nebraukt pie sarkanā luksofora signāla!

Kā atzina uzņēmums, tad diemžēl šajā būvdarbu objektā autovadītāji regulāri pārkāpj ceļu satiksmes noteikumu un neievēro luksofora signālus, braucot pie sarkanā. Šāda rīcība noved pie vēl lēnākas satiksmes, lielākiem sastrēgumiem, kā arī rada avārijas situācijas reversās kustības posmos.

Luksoforu signālu ilgumi ir pārbaudīti un pielāgoti. Autovadītāji tiek aicināti ievērot luksofora signālus un nešķērsot reversos posmus pie sarkanās gaismas, lai neradītu lielāku sastrēgumu un neapdraudētu savu un citu dzīvības. Jārēķinās, ka objektā strādā lielgabarīta tehnika, līdz ar to būvdarbu posmos nav iespējams veikt apgriešanas manevrus, un neievērojot luksofora signālus, autobraucēji var paralizēt satiksmi pavisam.

Arī brīvdienās un pirmssvētku dienā ierobežojumu apjoms remonta posmā paliks nemainīgs. Tāpēc iespēju robežās, lai nokļūtu no Valmieras šosejas (A3) uz Vidzemes šoseju (A2) un otrādi, aicinām neizmantot ceļu caur Turaidu (P8), bet braukt caur Vidzemes šosejas (A2) Sēnītes mezglu. Ja nepieciešams nokļūt Turaidā, lai izvairītos no sastrēgumiem būvdarbu zonā, var izmantot autoceļu no Ragana-Turaidu (P7).

Paredzamais remontdarbu šķērsošanas laiks ir aptuveni 45 min, sastrēgumu laikā līdz pat vienai stundai. Kravas transportam būvobjektu šķērsot ir aizliegts, pirms būvdarbu zonas ir uzstādītās attiecīgās ceļazīmes.

Pārbūve Turaidā notiek uz autoceļa Inciems-Sigulda-Ķegums (P8) posmā no Turaidas līdz krustojumam ar Cēsu ielu Siguldā, izņemot Gaujas tiltu, (8,3.km-12,50. km).

Būvdarbu ietvaros paredzēts pārbūvēt esošo ceļa konstrukciju un veikt pilnu segas pārbūvi, izbūvējot salturīgo slāni, pamatus un ieklājot asfaltbetonu. Apgaismota gājēju ietve tiks izbūvēta Turaidas nogāzē līdz esošajai gājēju takai pie Gūtmaņa alas, kā arī Siguldas nogāzē līdz Gaujas tiltam.

Tāpat tiks izbūvēta drenāžas un lietusūdeņu kanalizācijas sistēmas, lai nodrošinātu ūdens atvadi no ceļa konstrukcijas un nogāžu eroziju. Apzinoties, ka objekts atrodas Gaujas senlejā, kas ir viena no vietām Latvijā, kur visaktīvāk norisinās mūsdienu ģeodinamiskie procesi, būvdarbu laikā tiks veikts Turaidas nogāzes ģeo-monitorings. Tas tiek darīts, lai pēc iespējas samazinātu nogāzes noslīdeņu riskus.

Sadarbībā ar Turaidas muzejrezervātu un Krimuldas novada pašvaldību, plānots sakārtot arī autoceļa P7 pieslēguma zonu autoceļam P8.

Darbus par līgumcenu 4,3 miljoni (ar PVN) veiks CBF SIA Binders un tos plānots pabeigt 2022. gada vasarā. Projekta autors SIA Projekts 3.

Latvijā

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais