Latvijai trūkst noteiktas ilgtermiņa ceļu attīstības stratēģijas

© f64.lv, Jānis Vecbrālis

Latvijai trūkst noteiktas ilgtermiņa ceļu attīstības stratēģijas, aģentūrai LETA pauda biedrības "Latvijas ceļu būvētājs" valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

Viņš norādīja, ka šajā nedēļā valdībā zināšanai pieņemtais Satiksmes ministrijas informatīvais ziņojums "Par valsts autoceļu attīstību no 2020.līdz 2040.gadam "valdībai neuzliek saistības, nekas nav jāuzlabo, tā neprasa nekādu piepūli un ļauj rīkoties, kā kurā brīdī ir izdevīgāk".

Bērziņš atklāja, ka valdības attieksme pret autoceļiem pēdējā laikā gan ir bijusi slavējama, ceļu un tiltu remonti notiek, tomēr par to liels paldies diemžēl jāsaka Covid-19 un tā ietekmei uz lēmumu pieņēmējiem.

"Tas plosās jau otro gadu, un jau otro gadu ceļiniekiem ir darbs. Viņi maksā nodokļus, un pat Valsts kontrole ir atzinusi, ka Covid-19 pandēmijas laikā naudas novirzīšana ceļu un tiltu sakārtošanai ir gudra un valstij lietderīga izvēle," sacīja "Latvijas ceļu būvētājs" valdes priekšsēdētājs.

Viņš skaidroja, ka vienlaikus Covid-19 rosinātā pozitīvā ietekme uz valdību izrādījusies īslaicīga, un "Latvijas ceļu būvētājs" tiešām gaidīja Satiksmes ministrijas iesniegtās stratēģijas apstiprināšanu cerībā, ka "beidzot parādīsies kaut viena valdības apstiprināta programma ceļu un tiltu attīstībai ilgākam laika posmam", kas ļautu paredzami veikt investīcijas ceļu būves uzņēmumos, investēt cilvēkos un tehnoloģijās.

"Varai pietrūkst politiskas drosmes lemt pat par loģiski un argumentēti pamatotiem, valsts līdzsvarotu attīstību veicinošiem risinājumiem," skaidroja Bērziņš.

"Latvijas ceļu būvētājs" valdes priekšsēdētājs apgalvoja, ka, tā kā valstij nav noteiktas ilgtermiņa stratēģijas, būvniekiem nāksies dzīvot viena gada budžeta ietvarā, un pat paradoksāli cerēt, ka Covid-19 ietekme nepazudīs, bet turpinās ietekmēt valdības lēmumus, liekot rast līdzekļus ceļu un tiltu remontiem.

Biedrība "Latvijas ceļu būvētājs" ir izveidota, lai pārstāvētu ceļu un tiltu būves uzņēmumu intereses tiem būtiskos jautājumos un sadarbībā ar valsts un pašvaldību institūcijām risinātu nozarei aktuālos jautājumus. Biedrība pārstāv 15 nozarē nozīmīgu ar ceļu un tiltu infrastruktūras būvniecību saistītu uzņēmumu intereses.

Latvijā

Cik prātīgi un lietderīgi tiek sadalīta nauda nākamā gada budžetā; pie kā novedīs ārējā parāda audzēšanas alkas; kādēļ nespējam izrauties no stagnācijas ekonomikā; kurp dodamies “zaļā kursa” ideologu pavadā – “nra.lv” saruna ar bijušo premjeru un savulaik ilggadēju vides ministru Induli Emsi.

Svarīgākais