Pasažieru skaits lidostā "Rīga" šogad pieaudzis trīs reizes

© f64.lv, Kaspars Krafts

Lidostā "Rīga" šogad astoņos mēnešos apkalpoti 3,4 miljoni pasažieru, kas ir trīs reizes vairāk nekā pērn šajā periodā, liecina operatīvie dati par lidostas darbības rezultātiem.

Lidostas pārstāvji informē, ka šā gada augustā lidostā apkalpoti vairāk nekā 573 000 pasažieru, kas, salīdzinot ar pagājušā gada augustu, ir par 47% vairāk.

Pasažieru lidmašīnu vidējais aizpildījums 2022.gada augustā pārsniedza 80%, tostarp pieprasītākie atpūtas lidojumu maršruti joprojām bija uz Vidusjūras valstīm.

Ceļotāji augustā lidostā "Rīga" visvairāk izmantoja Latvijas nacionālo aviokompāniju "airBaltic", aviokompānijai apkalpojot 310 800 pasažieru jeb 54,2% no kopumā lidostā augustā apkalpotajiem pasažieriem, savukārt otrajā vietā ierindojās "Ryanair" ar 164 000 jeb 28,6% no pasažieru kopskaita.

Kopā augustā lidostā apkalpoti 5113 lidojumi, kas ir par 5% vairāk nekā pērn šajā periodā, tostarp 4599 bija pasažieru lidojumi. Šogad astoņos mēnešos apkalpoto lidojumu skaits, salīdzinot ar pagājušā gada astoņiem mēnešiem, pieaudzis 2,3 reizes - no 13 600 lidojumu pērn astoņos mēnešos līdz 31 200 lidojumu šogad astoņos mēnešos.

Augustā apkalpoti 156 gaisa kravu reisi, kopā mēnesī apstrādājot 1550 tonnu kravu. Savukārt 2022.gada astoņos mēnešos lidostā "Rīga" apkalpoti kopumā vairāk nekā 14 000 tonnu aviācijas kravu, kas ir par 12,5% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā un par 17,6% mazāk nekā pirms Covid-19 krīzes 2019.gada attiecīgajā periodā.

2021.gada astoņos mēnešos lidostā "Rīga" tika apkalpots gandrīz 1,1 miljons pasažieru.

Jau ziņots, ka lidostas "Rīga" apgrozījums 2021.gadā bija 31,769 miljoni eiro, kas ir par 6,7% vairāk nekā 2020.gadā, bet tās zaudējumi samazinājās par 40,7% un bija 9,423 miljoni eiro.

Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.

Latvijā

Ar katru gadu Melnās piektdienas un Ziemassvētku atlaižu drudzis kļūst intensīvāks, tādēļ svarīgi gan pārdevējiem godīgi norādīt cenas un nemaldināt ar atlaidēm, gan arī patērētājiem būt īpaši piesardzīgiem un uzmanīgi izvēlēties gan preces, gan drošus interneta veikalus, norāda Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC).