Posmā no centra uz Ķengaragu, iespējams, darbojas nelegāls pasažieru pārvadātājs "Eko buss"

Paralēli 15.maršruta trolejbusam, 18.maršruta autobusam un 216.maršruta mikroautobusam posmā no centra uz Ķengaragu kursē mikroautobuss "Eko buss", kurš pasažierus pārvadā par 40 santīmiem, tādējādi citiem pasažieru pārvadātājiem radot bažas, ka tā ir nelegāla darbība, jo par to netiek maksāti nodokļi, šodien vēsta laikraksts "Vesti segodnja".

Laikraksts vēsta, ka rīdzinieki šāda pasažieru pārvadātāja darbību novērojuši kopš 20.februāra, lai gan tam nav nekāda reģistrācijas numura, tomēr mikroautobusa logā ir novietots uzraksts: "Pasūtījuma. Studentiem un augstskolu darbiniekiem brauciens izmaksā 40 santīmus, bet to apmeklētājiem 45 santīmus."

Tomēr tiek norādīts, ka atbilstoši normatīvajiem aktiem šāda pasažieru pārvadāšana esot neregulāra, līdz ar to tai nav vajadzīga īpaša atļauja vai licence.

216.maršruta mikroautobusu uzņēmuma SIA "Taksi.lv" pārstāvji par šādu "Eko buss" darbību ir pārsteigti un mēģinājuši noskaidrot, kas ar šādu pasažieru pārvadāšanas veidu nodarbojas. "Taksi.lv" pārstāvji laikrakstam stāstījuši, ka, pēc viņu rīcībā esošās informācijas, "Eko buss" neesot reģistrēts kā nodokļu maksātājs.

Tāpat, pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta informācijas, firmai "Eko buss" nav atļaujas par kāda konkrēta maršruta apkalpošanu, kā arī nav licences par pasažieru pārvadāšanu, lai gan neregulārajiem pārvadātājiem šādas atļaujas vai licences nav vajadzīgas.

Neievērojot iepriekš minēto, "Taksi.lv" uzskata, ka "Eko buss" nodarbojas ar regulāru pasažieru pārvadāšanu, tādējādi maskējoties par neregulāru pārvadātāju. Pēc viņu domām "Eko buss" vada bijušais "Taksi.lv" valdes loceklis, kurš no uzņēmuma tika atbrīvots šā gada 22.februārī, bet kā otrs uzņēmuma vadītājs ir kāda augsta bijusī Valsts policijas amatpersona.

Protams, "Taksi.lv" pieļauj, ka, rīkojot šādus pārvadājumus, netiek pārkāpti likumi un no juridiskā viedokļa viss esot kārtībā, jo uzņēmums izmanto caurumus nesakārtotajos normatīvajos aktos, un piebilst, ka šādu uzņēmumu paralēla darbība legālam pārvadātājam rada 300 līdz 400 latus lielus zaudējumus dienā, kas var pēc laika novest līdz bankrotam.