3.lapa
Bailes par savu reputāciju
Ko īsti nozīmē deleģēt? Tas nenozīmē - vienkārši atdot savu darbu citam! Pirmkārt, ir jābūt gatavam atdot, un, lai gan tas varētu atvieglot ikdienu, daudziem tas nebūt nav vienkārši izdarāms. Kāpēc daudziem vadītājiem tieši uzdevumu un darbu deleģēšana ir tik sarežģīta? Iemesli, kāpēc nevar atdot savus darbus citiem, var būt ļoti dažādi:
tu esi perfekcionists, kas perfekti pārzina savu darbu un, atdodot darbu citam, tomēr māc sajūta, ka spējat to veikt daudzreiz labāk;
tev sevis ir žēl, jo vēlies aizsargāt savus panākumus un savas intereses. Ja darbinieks pielaidīs kļūdas vai neveiks šo darbu tikpat perfekti kā tu, tad cietīs tava perfekta darba izpildītāja reputācija, zaudēsi iespēju karjeras izaugsmei vai neiegūsi bonusu;
ir daudz ātrāk un vieglāk izdarīt pašam, nekā ilgstoši skaidrot un apmācīt šo darbu veikt citiem. Šādā situācijā darbinieki paliek arvien vairāk atkarīgi no tava veikuma un arvien mazāk spēj strādāt darbu patstāvīgi. Ar laiku tas veicina darbinieku nevelēšanos iesaistīties procesos, iniciatīvas un motivācijas trūkumu;
tu tik ļoti mīli savu darbu, tas tev dod milzīgu gandarījumu un tu nemaz nevēlies no tā kaut uz laiku šķirties un to kādam atdot. Tu vēlies kaut tev būtu pietiekoši laika visu paveikt pašam. Vadītāji, kuri šādi jūtas un negūst gandarījumu, redzot, kā viņa darbinieki gūst panākumus un ir laimīgi, darot darbu, dažreiz kļūst par frīlanceriem un veiksmīgi veic individuālos pasūtījumus;
tu esi jauns vadītājs un nejūties komfortabli, uzdodot darbu citiem. Iepriekš tavi padotie ir bijuši darba kolēģi un tagad tev ir neērti uzdot uzdevumus, noteikt termiņus un prasīt rezultātus;
tu esi pārliecināts, ka viņa darbinieki ir pārslogoti un strādā pārāk daudz, kas noved pie pastāvīgiem laika grafika kavējumiem un izpildes termiņu neievērošanu.